Cicloteque. Ridică-te deasupra oraşului!

Joi, 31 iulie, ne vedem la marşul bicicletelor de toate felurile. Pornim la 11:00 din parcarea dintre Atheneu şi Fundaţiile Regale (BCU) şi mergem până la Drept, unde inaugurăm Cicloteque, primul centru de închiriat biciclete din Bucureşti, rezultatul unui parteneriat între MaiMultVerde şi UniCredit Ţiriac Bank. Detalii despre Cicloteque în curând pe www.cicloteque.ro.

Te aşteptăm pe bicicletă, tricicletă sau pe tandem (dacă-ţi scoţi vechiul Pegas din debara, ne scoatem şi noi pălăria în faţa ta).

În imagine, Miruna (aka runbaby), directorul de comunicare de la MaiMultVerde, surprinsă de Urban Style lângă una dintre viitoarele biciclete Cicloteque.

  1. mult succes, cicloteque! speram ca Bucurestiul va oferi aceleasi facilitati pentru biciclisti cum gasim in Belgia, Olanda si Franta!
    Ding-Ding!!!

  2. Felicitari pentru initiativa! Mi se pare foarte tare ceea ce vreti voi sa realizati..insa, sper ca si bucurestenii sa fie atat de deschisi la nou, astfel incat proiectul sa fie un real succes 😀

  3. Ar fi tare fain ca într-o zi să vedem pe străzile capitalei 2 milioane de biciclete….si-n jur de 200 de mii de maşini.
    Mă bucur că lucrurile se mişcă…pe două roţi la-nceput.

    VIVE LA Vélorution

  4. Ah, ce ma bucur ca se vor putea inchiria biciclete si la noi. Bravo pentru initiativa.
    Cand eram in Barcelona muream de invidie cand vedeam peste tot bicicletele de inchiariat. Credeam ca la noi n-or sa existe ever.

  5. Sa-ti povestesc pe scurt cum e Barcelona (ca sa fii si tu invidios:))
    Acolo serviciul de inchiriere de bicilete este un serviciu public promovat de Primarie si gestionat de o firma privata. Este un transport public.
    Este foarte foarte ieftin (fiind subventionat la greu). Practic utilizatorii platesc 24 de euro pe an si primesc un card cu care pot folosi bicicletele. Bicicletele se folosesc pentru deplasarea dintr-un punct in altul al orasului, ca un taxi. Ideea e sa nu le folosesti mai mult de o ora pentru o deplasare. Prima jumatate de ora e gratis, apoi costa 30 de centi pana la maxim 2 ore, apoi, daca depasesti 2 ore esti penalizat cu 3 euro/ora. Daca depasesti 24 de ora esti penalizat cu 150 de euro.
    Sistemul a avut un succes imens in Barcelona. La inceput avea 96 de parcari si 1.500 de biciclete iar in prezent are 384 de parcari si 6.000 de biciclete! In primele 3 luni de la lansare s-au inscris 50.000 de persoane iar in prezent exista 151.000 de utilizatori!
    http://es.wikipedia.org/wiki/Bicing (in lb. spaniola)
    Si pagina oficiala: http://www.bicing.com/ (tot in spaniola:)

  6. nu am mai mers pe bicicleta de 10 ani….dar o sa incerc joi!:)…..caut pegasul si il pun in masina….ca nu am curaj sa bat tot orasul calare!:)

  7. @monstru, un sistem sismilar există la Paris. Ceea ce nu ştii tu este că investiţia iniţială (etapa pilot) pentru acest sistem este de 4 milioane de euro. Îţi dai seama că ieşim mult în afara posibilităţilor unei organizaţii neguvernamentale. Sunt lucruri pe care aşteptăm să le facă Primăria.

    Dar până atunci, credem că fiecare bicicletă în plus pe care o aducem în stradă contează. Şi sunt convins că, la un moment dat, Primăria se va inspira din toată povestea asta.

  8. ideea e minunata, dar sunt bucurestenii pregatiti sa o adopte? sau o sa fie o perioada de inceput, in care o sa fie la moda sa mergi cu bicicleta si apoi.. o sa treaca entuziasmul. mai ales ca pana ce se prinde lumea care-i treaba, vine iarna. 🙂 sunt pesimista, stiu, dar sper sa mearga proiectul

  9. Ideea este grozava. Puteam sa jur ca se poate schimba mentalitatea cu o astfel de initiativa. Asta pana cand am realizat ca e businessm, ca se urmareste obtinerea unui profit. 20 Ron 24 de ore cu platirea unui card de membru de 100 ron mi se pare descurajator.

    imi scot palaria in fata initiativei nu si in fata “afacerii” .

  10. Initiativa e foarte buna daca, inainte de inceperea programului Cicloteque, s-ar face un program scurt de “Bune Maniere Cicloteque”…si nici atunci nu ar fi sigur ca utilizatorii bicicletelor s-ar coporta civilizat si nu ar fura, distruge sau batjocori orice bun public existent in tara asta!

  11. @Cipo

    Cicloteque nu este nici pe departe o “afacere”. Este un proiect care trebuie sa devina, in scurta vreme, sustenabil. Centrul foloseste curent electric, Internet, telefon, are patru angajati (platiti), gospodareste un parc velo de 100 de biciclete (care au nevoie de intretinere, reparatii, transport de la standurile de parcare la sediu) si tot atatea accesorii (lanturi antifurt, pompe, casti, genunchiere etc.). Sunt foarte multe costuri asociate functionarii propice a centrului.

    Mai mult de atat, noi vrem sa dezvoltam acest proiect, sa marim parcul velo, sa facem mai multe puncte de unde se pot lua/aduce bicicletele. In ipoteza putin probabila ca vom avea un surplus de bani din inchirierea bicicletelor ii vom folosi pentru dezvoltarea proiectului.

    Singura initiativa de acest gen in Bucuresti la ora actuala este un centru privat unde doar o zi de inchiere costa 60 de lei. Fara accesorii. As spune ca oferta noastra este absolut in regula pentru publicul tinta (tarifele sunt la jumatate pentru studenti, apropo) si pentru Bucuresti, in genere.

    De curiozitate, tie la ce costuri ti s-ar fi parut rezonabil proiectul?

    Miruna Cugler, Manager Comunicare, MaiMultVerde

  12. @Cipo, să te-audă Dumnezeu! Dacă vom face “profit” la o organizaţie non-profit, asta va însemna mai multe centre şi mai multe biciclete pe străzi. Sunt optimist, dar nu sunt naiv. Dacă se putea îmbogăţi cineva din afacerea asta, o făcea demult un investitor, nu o organizaţie înregistrată la tribunal ca non-profit.

  13. @miruna: intrebarea era pt Cipo, dar rasp shi eu – abonamentul anual este similar ca pretz cu ceea ce gaseshti in Paris pt Velib.pretzurile pt 1h, 12h shi 24h mi se par insa cam mari shi prin prisma faptului ca banuiesc ca mai multe persoane ar fi atrase contra unei sume mici sa inchirieze o tzoacla shi in cazul in care desopera ca le place shi se descurca sa faca abonamente….plus ca mai e o kestiune: ziceam eu ca pretzul este cam ca la frantzuji.Dar oferitzi voi aceleashi conditzii ca cei de acolo (securitate in trafic,piste speciale, parcari dese, parc velo mare)?
    …in afara a ceea ce am scris mai sus: ideea este foarte tare, iar munca voastra demna de respect…ca orice initziatica pe care o vad la oameni care incearca sa-i deteremine shi pe altzii sa renuntze la individualismul asta primitiv pe care-l tot gasim in mult iubita patrie…

  14. @curly
    Tarifele se bazeaza pe estimari ale noastre. Daca vom constata, in timp, ca lucrurile stau cum spui tu, probabil vom cauta o modalitate sa ne adaptam nivelului pietei. Tarifele din Paris se bazeaza exact pe dimensiunea parcului velo (la mult mai multe preturile scad). In fine, in punctul asta si eu si tu speculam. Vom vedea in viitor cine are dreptate.

    Multumim pentru aprecieri :).

  15. Ciclist Nedumerit

    Eu nu inteleg cui se adreseaza acest serviciu de inchiriere.

    Din promovarea facuta in media pana acum, ar rezulta ca destinatarii serviciului sunt locuitorii din Bucuresti (astfel incat sa se mearga mai mult cu bicicleta, ecologic, si mai putin cu masina, poluant).

    Ori, pentru un bucurestean care inchiriaza 20 de zile pe an o bicicleta de la acest serviciu, pretul ajunge la acela a unei biciclete noi (ieftine, ce-i drept, “de supermarket”).

    Pentru turisti nu are sens datorita abonamentului ce trebuie platit.

    Mai mult, bicicleta, din ce inteleg, trebuie luata si adusa la centrul de pe M. Kogalniceanu, deci nu intra in calcul nici cei care ar avea nevoie sa se deplaseze dintr-un punct in altul al orasului si sa lase bicicleta la (sau aproape de) destinatie.

    Pana la urma, cred ca numai cineva care are treaba de la Kogalniceanu pana undeva pe aproape… si intamplator se afla pieton la momentul respectiv, va inchiria o astfel de bicicleta.

    Toata lumea ii da inainte cu “initiativa laudabila” (pentru ca e suficient sa spui cateva cuvinte cheie: “bicicleta”, “ecologic”, “ong”, “bucurenci”, etc) si mai nimeni nu se refera la partea practica a acestei initiative.

    ps. Ca sa nu se inteleaga ca sunt “conservar” sau ca “comentez de pe margine”, mentionez ca am doua masini in proprietate, dar in 90% din timp merg cu bicicleta in Bucuresti.

  16. Stii ce ma nedumereste pe mine? Cata lume ii canta prohodul inainte ca acest serviciu sa apuce macar sa se nasca. Nu vrem si nu putem multumi pe toata lumea. Incercam sa ne facem treaba si sa servim o cauza buna. Adevarul e ca e jenant cata lume considera ca bicicleta, ecologic sau ong e ceva ok, nu?

    De Bucurenci nu ma pronunt :). Ok, dincolo de gluma, putem macar astepta sa vedem cati oameni si de ce vor apela la acest serviciu?

    Multumesc.

  17. Ciclist Nedumerit

    Nu-i vorba de cantat prohodul, ci despre deturnarea unei cauze bune, cum ii spui tu, pentru expunerea in media a catorva branduri personale sau bancare, in cazul de fata.

    Dar pana la urma, sigur, si clima se va raci la loc, si florile vor creste, si masinile vor avea motor hibrid (de la honda sau toyota, am uitat care), si pet-urile vor inceta sa pluteasca, daca vom avea partneri media, vip-uri care participa la “actiuni” si inalte patronaje. Cu mult “awareness”, le rezolvam pe toate.

  18. @Ciclist Nedumerit
    unul dintre avantajele acestui serviciu ar fi tocami acela ca nu e nevoie sa-tzi cumperi bicicleta ta (pe care trebuie sa ai unde sa o tzii la job, sa o urci la etajul 8 seara shi sa o cobori dimineatza, stuff like that)

    @Miruna
    un soi de urma de adevar are Ciclistul Neizbavit in sensul in care ar trebui sa va asiguratzi ca exisat shanse sa mearga treaba asta din prima…de-aia revin la faza cu necesitatea mai multor locuri in care sa se poata inchiria/depune bicicleta…sa nu fie descurajatzi cei care agreaza ideea de lipsa de mijloace

  19. @Ciclist nedumerit

    Ne-ai prins la timp, felicitari pentru vigilenta! Port discutia asta prea des, zau. Spunea Dragos intr-un interviu ca nu si-a propus niciodata sa evolueze in subsolul vietii publice, acolo unde se pozitioneaza majoritatea activistilor ONG de la noi. Fara “awareness”, pe romaneste, daca nu aude nimeni de tine, cum iti propui sa faci treaba? Sa stii tu si inca trei prieteni ca vrei sa salvezi lumea? Si, iarta-ma, asta-i un proiect concret. 100 de biciclete. De inchiriat. La tarife rezonabile. Pentru oricine din Bucuresti. Si ceva standuri de parcare. De maine. E primul proiect de anvergura asta, in domeniul asta, in Bucuresti. Cineva face ceva in loc sa chibiteze de pe margine. Dar, fireste, e rau intentionat, vrea doar publicitate, nu-i pasa, de fapt, de mediu si, oricum, a facut totul cu picioarele. Nu? E firesc ca sponsorul sa beneficieze de vizibilitate. A dat bani, s-a facut ceva cu ei. Nu-i ridica nimeni statuie, nici lui, nici noua, dupa cum vezi. Daca tie a promova un proiect ti se pare deturnare de cauza, o sa polemizam in veci degeaba. Let’s agree to disagree si sa vedem, in cateva luni, cum stau lucrurile la Cicloteque.

    @Curly
    Ce se lanseaza acum a fost maximul posibil cu resursele pe care le-am avut la dispozitie. Exact asta ne dorim, o dezvoltare rapida, in sensul indicat de tine.

  20. una dintre cele mai deştepte mişcări pe care le-am făcut de când locuiesc la barcelona a fost să mă abonez la Bicing. costă 24 euro/an, am o limită de 30 minute gratuite (de câte ori pe zi vreau, câte 30 m.), apoi plătesc 30 de cenţi pe fiecare juma’ de oră depăşită. dacă mă dau mai mult de 2 h, plătesc 3 euro/oră, iar dacă nu duc bicicleta înapoi în 24 ore băieţii încep să se impacienteze şi sunt mari şansele să-mi taie macaroana. dacă nu returnez bicla, îmi papă 150 euro de pe card.
    abonamentul l-am făcut pe net fără alt act decât cardul de credit. sunt cam 300 de staţii cu cate 20 biciclete fiecare; bicicletele au coarne, iar staţiile – găuri în care să bagi coarnele.
    cică se primesc 8.000 de plângeri pe lună, majoritatea pe motive tehnice (nu funcţionează sistemul de eliberare al bicicletelor sau le-a sărit lanţul). de asemenea, la orele de vârf nu se găsesc biciclete în zonele rezidenţiale sau în cele cu aglomerare de birouri. sunt maşini care le plimbă de colo-colo ca să acopere aceste găuri, dar mai au de lucru.
    dacă nu e cale specială (deşi e!) de Bicing, pot să merg pe şosea şi nimeni nu mă va călca: şoferii sunt cei care mă feresc, nici măcar nu trebuie să fiu atentă. (mai multe detalii la bicing.com.)
    baftă multă şi fie să mă întorc în românia şi pentru asta, pentru că are şi bucureştiul mijloace de transport în comun pe două roţi.

  21. Vreau sa spun inca din start ca sustin tot ceea ce iseamna mediu curat si viata sanatoasa. Am fost incantat peste masura cand am auzit de acest proiect. Dezamagirea a venit cand am vazut costurile ce implica inchirierea. Am afirmat mai sus ca aceste costuri sunt mari. Sa explic afirmatia. Majoritatea pers care doresc sa foloseasca o bicicleta casa-munca trebuie sa plateasca 24h. Asta pt ca trebuie sa fii prea norocos sa ai centru cicloteque si aproape de casa si de munca. Astfel 20 ron/zi x nr zile de munca pe luna = o suma frumusica pe care multi o dau deja la statiile peco(nu zic ca e bine sau nu). Atunci cand punctele cicloteque vor fi destul de dese incat sa iti permita sa iei bicicleta din punctul x si sa o lasi in y si durata de timp dintre x si y sa fie de 1-2h va fi avantajos. Pentru a desuruba mentalitatea ruginita trebuie lovit cu putere. Daca ar fi vizibil mai iefitin decat cu masina, in schmbul unor sume modice anuale, cu infrastructura adecvata ar putea grabi lucrurile.

    Sunt constient ca sunt costuri de functionare a acestui centru si inteleg ca ceea ce poate face un ONG nu se compara cu ceea ce ar putea (ar trebui) face administratia locala.
    Sunt sigur ca ce se lanseaza acum a fost maximul posibil cu resursele existente. Pentru acest lucru va felicit. E un proiect ce trebuie copiat si sustinut de autoritati.

  22. Domnule Bucurenci va asteptam pe dumneavoastra si pe ceilalti doritori si la Masa Critica(CMR- Critical Mass Riding) din Bucuresti care are loc in ultima vineri din fiecare luna la intrare in Parcul Tineretului incepand cu ora 18.00. De exemplu in luna august ne vom aduna pe data de 29.

  23. Felicitari ong-ului! (cu cateva rezerve…ma refer la rushinosul concurs parcurile viitorului..cine stie cunoaste!)Chiar daca nu au fost foarte multi entuziasti, este un inceput foarte bun! Am fost si eu cu bicicleta proprie..dar sigur imi voi face abonament , pentru cazurile de urgenta.(sau macar pt a verifica eficienta sistemului..si pt a putea face sugestii)
    Poate o idee buna ar fi: reducerile pentru business-mani…functionari (de lux)… bank people (tot functionari adica)…mai util oricum decat pentru studenti. Poate asa macar o zi pe saptamana vor inlocui masina proprie cu care transporta cantitatea enorma de O PERSOANA!!! din fata blocului in fata officeului si retur.
    Si acum dupa ce mi-am spus oful….ceva constructiv: nu puteti profita de notorietate…si de ~moda eco~ sa promovati acest mijloc de transport in office-urile multinationaleleor, si bancilor? poate cu biciclete puse la dispozitie///pt team-buildinguri…sau lucruri din astea de inregimentare si propaganda interna///, pentru a afce cu adevarat ceva util orasului? Nu verau sa spun ca centrul in forma sa actuala …nu ar fi util, insa se adreseaza celor care sunt deja deschisi acestui mijloc de transport!
    Cunosc foarte bine situatia Parisului a Lyonului (Velov- a fost primul pr de acest gen..pr pilot)sau a Barcelonei, si sa nu uitam Bordeaux..cu care seamana mai degraba Cicloteque(nu cu Velib), stiu ce presupune o asemenea investiti, dar stiu deasemenea ca succesul lor s-a datorat publicului targhet…si alegerii zonelor de actiune.

    Mi-ar placa sa evolueze aceasta treaba..sa se dezvolte intr-un sistem care sa ofere intr-adevar o alternativa, pt cei care se confrunta cu probleme de trafic…aglomeratie…Din pacate in momentul de fata nu este o alternativa…sau cu indulgenta ..pt studentii care raman vara sa lucreze in Bucuresti (iarna nu se poate circula cu bicicleta…am incercat din rasputeri!)este o alternativa la autobuz….regie-universitate…adica ar trebui sa fie mai ieftin ca 2 abonamente reduse! adica mai ieftin de 50 lei!

    Un punct forte cu acre pot fi atrasi studentii pt folosirea ar fi tocmai folosirea de noapte..care nu este acoperita!

    Cu prietenie, Catalina

    Sa ne ridicam deasupra orasului!!!!

  24. Ciclist Nedumerit

    N-are nimeni nimic cu proiectul vostru, cu cele 100 de biciclete, cu un “prim pas” si asa mai departe.

    Ce e mai trist este ca vine Mihaela Radulescu (“ca sa ce?” 🙂 ), nu stiu ce vip-uri, vine primarul care povesteste cum a vazut el “la aia” ca au biciclete de-astea si ca… “o sa se gandeasca el ce s-ar putea face si aici” si apoi, brusc, realizand ca treaba asta cu ecologia si bicicletele nu-i chiar cea mai populara tema la vulg, adauga: “sigur, adaptat asa, si pe cat se poate”. Vine si dl Bucurenci si da un interviu, apare totul la stiri, obtineti expunerea media dorita… si? Si, nimic.

    Adica tot acolo suntem. Transportul pe bicicleta e privit ca un moft. O excentricitate. Niste ciudati.

    Ce ramane dupa toata treaba asta? Stiu, stiu, o sa ziceti ca incet-incet, construim, schimbam mentalitati, si asa mai departe. Ce sa zic: daca va face pe voi sa va simtiti bine…

    Eu zic ca ramane niste publicitate (pentru sponsor, pentru vip-uri, pentru activistii ecologici de serviciu) si foarte putin in constiinta publica si in practica.

    Si ca sa anticipez o intrebare pentru “carcotasii de serviciu”, eu zic ca da, mai bine deloc, decat ceva prost, mai bine lipsa, decat forme fara fond (vezi majoritatea “pistelor de bicicleta” existente).

  25. @Cipo, dacă stai să calculezi ce înseamnă să închiriezi un dvd 30 de zile, o să constaţi că e mai ieftin să ţi-l cumperi. Un centru de închiriere (de orice, de la DVD-uri şi scule la biciclete) nu e făcut pentru extravaganţii care, în loc să-şi cumpere ceva, preferă să arunce cu banii pe fereastră închiriind cvasi-permanent acel lucru.

    @Ciclist Nedumerit, e bine că nu suntem de acord. Din partea mea, poţi să trăieşti liniştit şi pe mai departe în ţara lui “mai bine deloc”. Tu să fii sănătos!

  26. @ramunc, n-am să pot veni pe 29, nu sunt în Bucureşti, dar aş vrea să vin la cele care vor urma. unde găsesc detalii despre ora şi locul întâlnirii din fiecare lună?

  27. Ciclist Nedumerit

    Am consultat sursa indicata si am gasit acest citat care inteleg ca era menit a fi o exemplificare a tezei ce il precede (“avem fond cu prisosinta, ne lipsesc insa formele”):

    “Avem o problema cu traficul si cu aerul devenit de nerespirat in marile orase, avem biciclete si biciclisti, dar ne lipsesc pistele pe care acestia sa poata circula in siguranta, iar acolo unde ele au fost amplasate, automobilistii le blocheaza fara ca cineva sa-i amendeze sau sa le atraga atentia.”

    Ori eu nu inteleg, ori asta e un exemplu tocmai de “forme fara fond” si nu invers?

    “Forme” = pistele, “fondul” = respectul pentru ele, trasarea pistelor astfel incat sa fie utilizabile, siguranta ciclistului circuland pe ele, s.a.m.d.

  28. forma fara fond…sau…..nici macar atat ..doar publicitate ?!! asta se va vedea in timp. ar fi bine sa fie macar forma…care supravietuieste macar din inertie, in schimb publicitatea moare repede.

    asa…despre piste…e nevoie de infrastructura buna intr-adevar dar intai trebuie constientizata nevoia….despre asta sunt intalnirile de vineri…masa critica…ma mir ca sunt o noutate pentru dumneavoastra, mai ales.

    si eu sunt de parere ca decat asa piste (ca cele existente) mai bine folosim carosabilul si incasam jignirile taximetristilor si muncitorilor din papuci. pistele existente au fost un urias pas innapoi pt transportul cu bicicleta deoarece vin in contradictie cu prevederile legale: circuatia pe partea dreapta pe acostament! dupa ce ca insasi legislatia e foarte putin cunoscuta…mai nou prin amplasarea pistelor pe trotuar …autoritatile au pus o eticheta greu de schimbat: locul bicilistilor este pe trotuar!
    numic mai gresit…avand in vedere ca vorbim despre un miljoc de transport… si ca si asa trotuarele sunt prea inguste pentru pietoni …cred ca observam cu totii cum merg parinti cu copii de mana in sir indian…

    ce se poate face???
    educatie!
    injectare cu bun simt!
    si in primul rand ..masa critica!!!!

    si aici am o critica de adus celor care au organizat intalnirea de azi. nu cunosc detalii…nu stiu din ce motive….dar alte organizatiim grupuri, grupari, gasti..etc.. care au dovedit a fi capabile sa stranga un numar important de biciclisti cu alte ocazii…nu au fost prezente astazi. Poate ca asta confirma ipoteza forma fara fond..sau publicitate si atat…sau nu…vom vedea!

  29. Revin cu detalii depre CMR: Critical Mass Riding reprezinta o celebrare a ciclismului care are loc regulat in diferite orase ale lumii, daca dati o search pe youtube o sa vedeti ce succes are in alte parti ale lumii, de exemplu intr-un oras ca Vancouver 2000 de participanti. Deasemenea CMR-ul are loc doar in orasele mari din Romania cum ar fi: Bucuresti, Cluj, Brasov si Constanta. CMR-ul din Bucuresti tocmai a implinit un an de cand a fost pus in practica. Adunarea are loc in ultima vineri a fiecarei luni loc de fiecare data la intrare in Parcul Tineretului de langa gura de metrou la ora 18.00, iar in lunile de iarna de la ora 17.00. Calendarul CMR-ului pana la sfarsitul anului se prezinta astfel: 29 aug, 26 sept, 31 oct, 28 nov, 26 dec. Evolutia CMR-ului bucurestean pe forumul http://www.ciclism.ro/forum/showthread.php?t=655&page=30

  30. mi se pare o initiativa foarte tare si nu pot decat sa va felicit pe cei care ati facut efortul deosebit de ai da viata (stim toti ca in romania sistemul are mai multe bete decat avem noi roti) si nu-mi doresc decat sa “prinda” la public pentru ca dincolo de a fi numai o actiune “verde” este si o ocazie de socializare.
    regret ca marsul a avut loc …cand a avut loc ! weekend-ul ar fi fost mai accesibil majoritatii dar sunt sigur ca ati avut motive serioase pt. alegerea voastra. succes !

    @Ciclist Nedumerit… nu mai fi asa pesimist…

  31. Da, eu admir in primul rand taxele pe care trebuie sa le platesti sa te poti da cu bicicleta aia! 50 de lei inscrierea? In cat timp planuiti sa moara afacerea?

    Trecem peste designul defectuos si peste lipsa de imaginatie si de targetare. Caci, doar nu toti or sa prefere o bicicleta cu cos si fara viteze care seamana cu pegasul. CU atat mai mult cu cat sediul e in incinta unui camin studentesc.

    Niste bikeuri erau mai mult decat bine venite!

    Taxa de inscriere in minus era binevenita si ea!

  32. cum vad ca multi au idei bune si pareri despre cum trebuia facuta treaba asta, stau si ma intreb de ce nu s’au adunat ei sa o faca.
    si vreau sa spun si io ceva despre piste…da, sunt oribile, dar pentru o incepatoare ca mine sunt minunate.
    si, evident, felicitari cicloteque!

  33. fundamentata …si nu prea!

    @ca.tinca…
    1.comentariile de aici au tocmai aceasta menire: sa ajute …sa faca ceva…
    2.inteleg ca locuiesti pe aviatorilor, piata victoriei….intr-adevara acolo este singura pista practicabila!
    le-am incercat pe toate…merg zilnic cu bicicleta la serviciu si innapoi cel putin…si prefer strada…cu tot cu soferi..masini…injurii..si “scaderea statutului”

    @blogger…si cu riscul de a intra toclai in capcana descrisa..voi cita ceva: ”
    Daca un calator ideal ar poposi in Romania culturala a ultimelor decenii, ar fi frapat de faptul ca aici ideile nu se dezbat, argumentele nu sunt ascultate, obiectiile sunt trecute cu vederea, teoriile sunt luate in balon, iar sunetul calm al discutiei se aude numai cand autorii au murit ori cand numele lor a primit confirmarea canonica a Occidentului. Calatorul nostru ar observa ca la noi cartile originale nu suscita discutii, scolile de gandire sunt mode de imprumut ori grupuri sudate prin forta convingerilor profitabile, teoriile noi trezesc apatii durabile si starnesc antipatii ireversibile, in timp ce, sub raport uman, competentele cedeaza intotdeauna invidiilor, invidiile corup ireversibil onestitatea, adevarul cedeaza totul barfei, barfa nu cedeaza nici celei mai solide reputatii, iar mersul ideilor este un povarnis al elanurilor avortate.” H-RP “despre idei si blocaje”

  34. Magnificent goods from you, man. I have have in mind your stuff previous to and you’re just extremely wonderful. I really like what you have bought here, certainly like what you’re saying and the best way wherein you are saying it. You are making it entertaining and you still take care of to stay it wise. I can not wait to learn far more from you. This is actually a tremendous website.

  35. Aveți nevoie de bani pentru finanțarea proiectelor dvs., dar nu aveți acces la credite bancare. toate cererile de credit sunt
    respins de bănci. Sunt gata să vă dau împrumuturi de tot felul cu condiții care vă vor ușura viața. Oferim toate tipurile de împrumuturi pentru satisfacerea tuturor nevoilor dvs. ofertele noastre de împrumut sunt legale și recunoscute de stat, iar instituția noastră este foarte specializată și bine organizată
    dacă aveți nevoie de un împrumut. Vă informez că toate procedurile vor avea loc aici în țara noastră. vă rugăm să ne contactați pur și simplu pentru a avea satisfacție cu problemele dvs. de bani
    e-mai: lenzottilinda@gmail.com

  36. Cauti un credit personal? aprovizionarea către persoane fizice și întreprinderi Aveți – aveți dificultăți în gestionarea problemelor?
    ai nevoie de împrumuturi speciale pentru a-ți construi viața? primește mai multe știri. e-mail: danielagrosu1976@gmail.com

  37. Oferta speciala de împrumut pentru toate persoanele
    Watsapp: +40729242774
    Bună ziua, tuturor persoanelor aflate în impas financiar și care au nevoie de un credit special de încredere, rapid și eficient pentru sume de la 1.000 € la 890.000 € cu o rată a dobânzii de 3% pe an, contactați această persoanăE-mail:martinearyne@gmail.com

  38. Moneto.invfin@proton.me

    Siete alla ricerca di finanziamenti a partire da 20.000€ o di investitori (diversi dalle banche)?

    MONETO Invfin è un gruppo di investitori e partner finanziari vicini a voi che offrono i loro servizi a chiunque sia alla ricerca di investimenti redditizi, crediti o finanziamenti rapidi, per progetti ed esigenze private o professionali, indipendentemente dal vostro stato e dalla vostra durata, con interessi adeguati alle vostre capacità in tutti i settori di attività.

    – Immobiliare, creazione di imprese, commercio, energia, agroalimentare, servizi personali e industriali…)

    Mail: Moneto.invfin@proton.me

    Indirizzo: Via Porta Rossa, 56r, 50133 Firenze

Leave a Reply