Prin Pasul Rucăr-Bran şi prin Piatra Craiului

Pe la jumătatea lui august n-am eu ce lucra şi mă apucă vineri dorul de ducă. Nu oriunde, ci în munţi. Şi nu oricum, ci cu bicla. Caut în stânga şi-n dreapta şi dau de Cătălin, care-i suficient de ţăcănit ca să zică “da” fără să se gândească prea mult.

Sâmbătă noapte mă trezesc la 4, îl iau şi pe el, punem bicicletele în maşină, iar pe la 5.30 ieşim din Bucureşti. Cap-compas: Pasul Rucăr-Bran.

Am lăsat maşina la Podu Dâmboviţei şi am luat-o prin Dâmbovicioara spre Şirnea. Am ieşit puţin pe şosea, apoi am urcat prin Peştera spre Măgura. De aici am coborât în Zărneşti şi am luat-o spre Plaiul Foii.

Ni s-a făcut lehamite de cei 10 kilometri de drum pietruit pe care şaua de la bicicletă face ca un pick hammer şi am luat un TAF până aproape de Plaiul Foii, lângă o pensiune unde un parlamentar local vine frecvent cu elicopterul proprietate personală. Am mâncat bine la Plaiul Foii şi am luat-o hotărâţi spre Curmătura Foii cu gând să trecem munţii şi să ajungem la Dâmboviţa.

După vreo două ore de push-bike am aflat de la nişte nemţi binevoitori că eram la doar 45 de minute de Refugiul Şpîrla. Era deja 6 seara, aşa că am făcut cale întoarsă. Coborârea pe segmentul Plaiul Foii – Zărneşti (n-am mai găsit niciun TAF) a fost o adevărată probă de percuţie (îmi clănţăne şi acum dinţii când mă gândesc).

Din Zărneşti am luat-o spre Bran, unde am ieşit iar în şosea. După Bran ne-au lăsat, însă, puterile şi am hotărât să merg cu o ocazie până la Podu Dâmbovicioarei ca să iau maşină şi să mă întorc să recuperez bicicletele şi pe Cătălin. Nu ştiu însă dacă era echipamentul meu cam colorat, noroiul pe care încercasem, totuşi, să-l curăţ, dar cert este că o vreme n-a oprit nimeni şi mă gândeam deja că va trebui să reluăm pedalatul.

Era 8-9 seara când a oprit un Land Cruiser trecut prin mult off-road. Avea şi remorcă, aşa că am putut pune şi bicicletele. Pe drum am aflat că Gigi Gavrilă, şoferul binevoitor, a fost directorul tehnic al echipei care a reprezentat România la Dakar. Un împătimit al off-road-ului, Gigi a participat la raliul Cu papucii prin deşert şi este organizatorul mai multor raliuri şi competiţii off-road în România. Când ne-a văzut, a oprit pentru că are prieteni bikeri (ne-a şi recomandat apoi nişte trasee prin zonă). Celălalt tip din maşină, Marius, tocmai coborâse de pe Vf. Omu. Gigi îl luase şi pe el şi-l ducea la Câmpulung, de unde sunt bunicii lui. Şi Marius s-a dovedit un biker pasionat, aşa că jumătatea de oră de drum a fost memorabilă.

Pe la 2 noaptea, când am parcat maşina în Bucureşti, Miruna spune că eram, şi eu şi Cătălin, atât de obosiţi, încât păream uşor beţi. Aerul de munte… efect garantat!

1. ..te straduiesti ,e de bine pt mine sa vad ca mai exista si oameni in romania desi nu mi se ..de tot ceea ce are legatura cu tara-mi de bastina, de rau pt tine insa cand vei realiza ca tot ceea ce trudesti e in van.te-am vazut intamplator la o emisiune din-aia ce se difuzeaza pe posturile imbacsite de regii patetice, fara ofensa , ce-i drept m-au apucat dracii dupa nici cinci minute ..in fine! harnic, priceput n-am ce zice ,numai bun de insuratoare da vezi tu cu prea mult bun simt printre romani.nene, lasa ‘verdeata’ si balivernele, s-a transformat intro afacere profitabila, si chiar de-ti iese ceva in toata treaba asta nu-i suficient incat sa te multumeasca, pariez. strange-ti frumusel catrafusele ,gaseste-ti o tarisoara care sa-ti cam indeplineasca mofturile si arunca cenusa in urma.e cam aiurea sa realizezi ce spun eu aici peste vreo 20 de ani, desi o faci si acu da nu vrei sa accepti ca nu poti schimba tu lumea.cine-s eu sa-ti spulber visurile ,prea putin conteaza , da mila am avut de bietul pittis cand am descoperit ce talent extraordinar avea nu mai vorbesc de bun simt , si le-a irosit pe nimic. a incercat sa intre in voie unor fiinte total involuate ,obisnuite sa ‘gandeasca ‘ precum cainii, adica dupa cum ii indeamna simturile.vorba aia ‘diamant in ratu porcului’.mare grija.te-am pupat.hai pa

2. e ca si cum as reciti “pe drumuri de munte”… in varianta moderna insa… foarte placut, iar imaginile sunt incredibil de frumoase… ce mai, un adevarat aventurier…

3. lovely sights!
    one question though: care-i situaţia cu urşii în zonă? any “beware of bears” signs? nu de alta, dar toată lumea “precaută” îmi zice de urşi de fiecare dată când vreau să mă duc la munte în grup restrâns…şi în poze cel puţin pare că aţi trecut şi prin zone mai puţin populate…

4. @kates, eu n-am văzut urşi, dar adevărul e că nici n-am luat-o pe cine ştie ce traseu neumblat. Totuşi, mie asta cu “urşii” mi se pare cea mai jalnică scuză a celor care se feresc de o gură de aer curat de dracu de tămâie. Eu zic să le dai Ignore.

5. Jos palaria in fata ta! Super traseu, ati avut ce vedea/admira…drumul spre plaiul foii l-am facut si noi la final de august, din pacate cu masina, pe care cred ca o rupeam in 2 daca bagam viteza a-2-a:D…si vreau sa te felicit si pt emisiunea de la protv, ai fost exceptional!! bravo, esti un om minunat!

6. Sunt campulungean,am stat 26 de ani acolo.Stiu ce spui.Noi faceam traseelela picior,nu puteai cu semicursiera.Ai vazut ce peisaje?Sa te duci din Campulung,prin satul Leresti,la Cabana Voina sau Batrana.
    Din nefericire,m-am pripasit in Bucuresti.Aici se da ora exacta,deocamdata.

7. am fost si eu in multe excursii cu cata, cea mai recenta fiind la Brasov. Ma gandeam poate facem cumva si cat mai tine vremea buna sa mai punem de’o tura. am ceva idei de traseu, numai sa ne strangem si sa concretizam 🙂

8. sinteti super tari ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,lllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllll bravo la voi

9. “Am mâncat bine la Plaiul Foii şi am luat-o hotărâţi spre Curmătura Foii cu gând să trecem munţii şi să ajungem la Dâmboviţa.

După vreo două ore de push-bike am aflat de la nişte nemţi binevoitori că eram la doar 45 de minute de Refugiul Şpîrla.”

ramificatia catre curmatura foii e aproape de plaiu foii:) ma intreb pe unde ati aburit-o…oricum, zona e tare frumoasa si merita explorata, pe bicla sau pe jos’ si cum tu esti un personaj public, poate mai invata si romanul ceva si inlocuieste atv-ul cu calutul pe doua roti.