Toyota Prius: mai puţine emisii, mai mult verde

Tot căutând mai mult verde, asociaţia ecologistă la care cu onor. funcţionez a nimerit în curte la Toyota România. A fost dragoste la prima vedere. Au urmat cererea în căsătorie, acceptul din partea părinţilor, iar acum parteneriatul este încheiat. MaiMultVerde şi Toyota Prius s-au luat cu acte în regulă! De acum înainte vor fi nedespărţiţi şi vor străbate România în lung şi-n lat căutând noi modalităţi de înverzire.

Citeşte toată ştirea pe maimultverde.ro

  1. la naiba, citesc textul si, dupa ce ma uit la pozele tale… am uitat complet textul!:-) Cum e posibil?! 🙂 Stau si ma gandesc… un barbat destept ar avea nevoie langa el de o femeie desteapta… Un barbat destept, dar si atragator, de ce ar avea nevoie?!…Ah, da …de mai putine emisii si mai mult verde – Toyota Prius, nu? 🙂 …se pare totusi ca am retinut si eu ceva din articolul asta…

  2. @Petru, problema cu aceste teste este că se fac în condiţii improprii. Prius nu dă consum optim la viteză maximă şi nici la highway driving. Pentru astea, pesemne că un BMW e mai bun. Eu Prius-ul am de gând să-l conduc în traficul din Bucureşti şi cred că m-aş lua oricând la întrecere cu maşina ministrului mediului, un BMW Seria 5 cu mult-lăudatul sistem de eficientizare a consumului.

  3. E destul de cunoscut scandalul cu bateriile de Prius. De exemplu, mina din Sudbury, un oraş din provincia Ontario din Canada, sursa nichelului folosit la bateriile produse de Toyota, e cunoscut drept un dezastru ecologic. În plus, nichelul e transportat din Canada în Japonia, trecând prin Europa şi China.

    Sunt surprins că n-au apărut oameni care au citat din studiul pseudo-ştiinţific unde se compară un Hummer cu un Prius şi rezultă că un Hummer e mai environmental-friendly decât un Prius pentru primele 300.000 de mile, parcă.

    Petru, US Department of Energy are un “Fuel Economy Guide” unde este dat consumul la gallon (3.78 litri) pentru o gamă foarte largă de maşini, pe diverse categorii. Noul test este făcut în condiţii mult mai realiste, dar Prius este prima la categoria ei. Mai multe detalii la http://www.fueleconomy.gov/FEG/bestworst.shtml

    În plus, regula spune că în general o maşină consumă extrem de mult combustibil dacă merge la viteză maximă. Din câte ştiu, Prius duce până la 170 KM/h, pe când BMW-ul din test putea merge până pe la 300 KM/h.

    Când vine vorba de baterii, lumea pierde din vedere un lucru. În general oţelul conţine nichel pentru a-i spori calităţile, deci oricum ajunge cumva în maşină. Probabil nu e nichelul de la Sudbury, dar…

    Şi, din câte ştiu, Toyota face o fabrica de Priusuri în State, unde s-au vândut cele mai multe maşini. Probabil că vor face una şi în Europa, dacă lumea va fi suficient de interesată.

  4. @Petru, uite, dacă-i convingi tu pe cei de la Bavaria să ne doneze un BMW M3 sau un Mini Cooper D, ma jur că le folosim, cu cap şi cu măsură, pe toate trei, că mai am colegi care nu şi-au permis maşini EURO 4. Până atunci, nu dau Prius-ul din mână pe ursuleţul din gard.

  5. Ei Dragos… is si eu carcotas 🙂

    oricum… in materie de emisii, impactul cel mai puternic nu a fost facut cand ai ales sa treci la Prius… ci cand ai ales sa renunti la carne. 🙂

  6. apropo de prius..apropo de “mai mult verde”…parca era un concurs, parca trebuia sa fie ales un castigator. inca se jurizeaza, sau nu au fost suficienti inscrisi? ori calitate proasta? ori ce?

Leave a Reply