Prezentat în 2007 la Anuala de Arhitectura București de Andrei Egli și Andrei Fufezan, proiectul TER (Tren Expres Regional) propune ca mijloc alternativ de transport în comun, un sistem de tren urban pentru Bucureşti. Proiectul TER a fost conceput ca soluție la circulația supraaglomerată din capitală și legătură pentru localităţile limitrofe cu oraşul, dar și ca mijloc de transport alternativ pentru reducerea emisiilor de gaze poluante, cauzate de traficul rutier.
Trenul urban face legătura între centrele oraşelor şi sateliţii lor, traversând în multe cazuri oraşul de la un capăt la altul. Funcţionează în paralel cu metroul şi cu trenul de mare distanţă, parcurgând distanţe medii, de până la 60 de kilometri.
Independenţa faţă de sistemul rutier, costurile mici de construcţie şi întreţinere, comparativ cu metroul, cât și existența a 90% din infrastructura necesară funcționării, sunt punctele forte ale proiectului pentru deblocarea traficului bucureștean.
Ideea e foarte buna, mai ales ca e testata si folosita de ceva vreme in orasele mari si… civilizate. Problema majora, pe langa implementarea proiectului care, daca va fi aprobat, va dura probabil o vesnicie, este aceea a mentalitatii romanilor. Persoanele cu multi bani care si-au facut case in afara Bucurestiului si care in fiecare dimineata aglomereaza traficul cu un numar imens de masini, nu vor alege sa circule cu trenul, pentru ca tre’ sa-si scoata BMW-ul ca sa-l vada lumea si sa blocheze intersectia cu el.
In Elvetia toata lumea circula cu trenurile regionale, si cu mijloacele de transport in comun. Pentru ei nu conteaza ca sunt manageri sau directori de firma, e mult mai normal si relaxant sa mergi la servici cu trenul si pe drum sa citesti ziarul, sau o carte, decat sa te stresezi in trafic.
Sa vedem cand o sa gandeasca si romanii asa.
@Suz: tot e bine, macar noi, muritorii de rand, fara BMW nu vom mai sta in RATB la cozile facute de masinile celor pe care tu ii mentionezi 🙂 Trebuie sa vezi partea plina a paharului, daca ei vor sa se inghesuie pe strazi, macar sa nu ne tina si pe noi, pietonii pe loc… totusi, sunt de acord ca va trece mult timp pana cand se va aplica un astfel de proiect…din pacate.