Auto.ro şi Bloombiz.ro, împreună cu BCR şi SMURD, au lansat campania de responsabilizare a şoferilor în trafic “Parbrizul nu desparte doua lumi. Vrem şoferi civilizaţi!”. Este o invitaţie la un comportament atent şi civilizat în trafic.
Am raspuns şi eu la întrebările adresate în această campanie, alături de Robert Turcescu, Lucian Mândruţă, Liviu Mihaiu, Adrian Despot, Gianina Corondan, Bogdan Naumovici, doctorul Raed Arafat şi alţii:
Mai multe detalii găseşti aici.
Sper sa se schimbe ceva…
Salut Dragos, ne cunoastem de la o conferinta, ceva cu acu 10 ani, ma rog, detalii :), vroiam sa fac un mic comentariu la articolul tau, sunt foarte de acord cu masinile eco DAR, fara suparare de ce sa dau 25mii de euro pe o toyota? Ok hai sa nu zic toyota, zic marca Y, o marca oarecare pentru ca nu am nimic cu aceasta marca chiar imi place foarte mult?
Ratiunea mea e asa, masina nationala produce 120 de grame de CO2,pentru 15 grame in plus de ce sa dau de 3ori mai mult?
E doar o intrebare, cred ca in acest moment masinile hibiride sunt intradevar o fita dar nu sunt atat de performante pe cat ar trebui, adica diferenta dintre una normala si una hibrida in termeni de emisii e mica in timp ce in termeni de pret, este foarte mare.
O seara racoroasa.
De pe site-ul mai sus recomandat, auto.ro,
http://www.auto.ro/stiri/In-Filipine-au-aparut-taxiurile-din-bambus-care-merg-cu-lapte-de-cocos
Frumos interviu ! Sunt de acord cu o mare parte din cele spuse… din pacate mi se pare ca esti mult prea tolerant cu grosolania unora din trafic…
tot despre masini eco 😀
http://www.green-report.ro/stiri/pnissan-lanseaza-un-suv-100-electric-augustp
mi-am imaginat la un moment dat ca sa iti golesti scrumiera pe strada – la semafor sau indiferent unde franezi/sau opresti – este ca si cum ti-ai arunca cojile de oua pe geam (dupa ce ti-ai facut o omleta in bucatarie se intelege)
(re)educatia rutiera se poate obtine doar prin masuri drastice reduse la null toleranta .
adica : amenzile exorbitante sunt intotdeauna o solutie alternativa . vorba neamtului : pe om il doare adesea la inima si in cot – insa intre grav si foarte dureros – il doare in bugetul propriu . asadar, in functie de veniturile anuale ale “potentialului infractor rutier” se stabileste de regula dinamic penalizarea ( spre ex in suedia cu un an in urma un milionar rebel a fost amendat cu 170.000 euro pentru depravajul sau de aproximativ 250 km/h pe in oras )
acest lucru trebuie sa fie valabil si pentru cei certati cu gunoiul pe care il produc si elimina in spatiile publice .
cu öko pkw -urile – aici uniunea europeana este ceva mai maleabila fata de estul europei din motive evidente. nu sunt bani pentru reformat-ul sistemului de sanatate sau cel social ( ma rog ! coruptia in politica respectiv justitie etc. trebuie si ea finantata de undeva 😆 ) deci, ar fi culmea ironiei sa se pretinda un sacrificiu care poate sa depaseasca posibilitatea reala a unei tari . sa nu amintim si interesele konzern-urilor de automobile care nu vor permite ca natiunile cu un potential mare de cumparare sa se inghesuie in mini-mini-masinute .
apoi, chiar spre final – desigur ca o doza sanatoasa de realism trebuie pastrata .
daca cineva are un “polster” financiar destul de decent ( sa zicem niste sute de mii de euro sau ma rog niste milionutze de euro ) este chiar atat de incredibil sa se priceapa ca preferinte sunt dependente si de confortul care determina oarecum si “statutul social” ? nu !
morala : pana la urma toate aceste apeluri ( o fi bine? ) se adreseaza aproape in exclusivitate muritorului de rand . dar la urma urmei nu e rau 🙂 pentru ca muritori de rand sunt predominant comparativ cu cei “10.000” privilegiati ai unei societati 🙂