M-am regăsit întru totul în opinia lui Steven van Groningen despre chestiunea parcărilor din Bucureşti.
In the first place we need to accept the fact that there will never be enough parking spaces for all cars and certainly not in the spots where most drivers would want to. Like in every major European city. The number of available places is limited. We can adopt the solutions of other major European cities or maintain the chaos in Bucharest, the choice is ours.
Să te aştepţi să se contruiască mai multe parcări supraetajate sau subterane, atâta vreme cât cele deja existente sunt goale din cauză că Poliţia şi Fiscul nu-şi fac datoria şi nu-i amendează pe cei care parchează ilegal, este o naivitate, iar cei care se plâng atunci când li se ridică maşina că nu au unde să parcheze nu fac altceva decât să pună carul înaintea boilor.
În nicio capitală europeană nu este uşor să parchezi în centru. Şi nici ieftin.
Felul în care se parchează în Bucureşti este un spectacol al egoismului fără sfârşit. Ultima dată când n-ai lăsat mai mult de 30 de centimetri între maşina ta şi zidul unei case te-ai întrebat cum va mai trece pe acolo o mamă cu un cărucior? Când ai acoperit cu maşina atât zebra, cât şi singura porţiune de bordură la nivel cu asfaltul, te-ai întrebat cum se va mai urca pe trotuar un om cu deficienţe locomotorii? Sau un biciclist? Ştiu, nu e vina ta… Nu sunt parcări. E vina Primăriei…
Cu asta nu vreau să spun că sunt de acord cu sistemul mafiot de ridicare a maşinilor din Bucureşti. Ca de obicei, de la principiu (care e, în esenţă, corect) până la realitate e un şpagat incomensurabil. Mai înainte de a ridica maşinile, ar trebui să avem un sistem eficient de amenzi. Iar când maşinile sunt ridicate, firesc ar fi ca banii să meargă măcar la Primărie, nu la nişte căpuşe ale sistemului.
Visez un Bucureşti în care ora de parcare în centru să coste 10 lei, iar taxa de intrare în centru 300 de lei pe lună. Un Bucureşti în care şoferii care blochează trotuarele sunt reclamaţi de către pietoni, amendaţi de către Poliţie şi executaţi prompt de Fisc. Un Bucureşti în care autobuzele şi taxi-urile ar avea benzi speciale pe aproape toate arterele. Dar probabil că Primarul care va încerca vreodată să impună asemenea măsuri va sfârşi linşat.
Ştiu ce-o să ziceţi despre van Groningen. E olandez… Îi convine să vorbească. Să ne lase pe noi cu parcările noastre. Să vă mai spun că visez un Bucureşti condus de un olandez? Nu daţi cu piatra…
:: foto: Ştirile ProTV
Nu e olandez? 🙂
da, e olandez, belgian..; irelevant.
extrem de rar comentez pe bloguri etc. dar acum simt nevoia sa zic ceva. din nou vad un post concentrat pe ‘Ce?’ in loc de ‘Cum?’. traiesc in olanda si sunt o multime de idei de aici sau din alte tari asupra ‘Ce?’-ului. asta nu e greu de identificat; cum de altfel si olandezu’ o exprima. nu e nimic deosebit.
cand a venit vorba de ‘cum?’ am gasit in post cuvintele ‘probabil’ ‘va incerca’ si apoi un ‘the end’ scurt: si da. dau cu piatra la ideea creata de a avea un primar neamt. alte idei mai realiste nu avem?
Corect, masina este un privilegiu, nu un drept. Mai zic si ca aia de afara au conditii deoarece sunt civilizati, nu sunt civilizati deoarece au conditii iar din pacate, aceasta civilizatie nu vad sa apara la noi decat facuta “cu bata”.
Si nu trebuie sa fii neamt sa ai o mentalitate si atitudine corecta. Sunt si multi romani care o au numai ca ei nu sunt promovati.
@Alexandra, mea culpa, m-a luat germanofilia pe dinainte. Am corectat. Acum sună şi mai bine încheierea 🙂
De acord pana la partea cu tariful pentru accesul in centrul Bucurestiului. Eu trec zilnic pe acolo in drum spre servici. Si as vrea eu sa trec prin alta parte – pentru ca e intotdeauna aglomerat – dar NU am pe unde. Intai sa se faca trasee acceptabile in jur ca sa ajungi din nord in sud si din est in vest si dupa aia sa pui tarif – sa plateasca numai cine are chef nu nevoie sa treaca pe acolo.
Eu cred ca o parcare subterana in centru ar rezolva mare parte din probleme. Ca in orice alta tara occidentala. Dar nu exista…
Amenzile pentru parcare sunt o mizerie. Trebuie creata normalitatea apoi sa se pretinda respectarea ei. Iar punerea in practica a proiectelor este in sarcina celor care administreaza domeniul public.
La multi ani !
exista parcare subterana in bucuresti, in centru, la intercontinental!se intra prin spatele teatrului natzional!
🙂
Mie nu mi se pare nimic anormal in sistemul de ridicare al masinilor. Am incercat sa plimb copilul in carut pe trotuar si nu am putut. Mi-am murdarit pantalonii costumului incercand sa ma strecor intre zid si botul masinii. Eu nu sunt nesimtit si pretind asta de la toti ceilalti. Decat sa parchez aiurea, nu o mai fac. Merg pana unde reusesc sa parchez corect, cu plata sau fara. Nu am pretentii la locuri de parcare, pentru ca am vazut ca nici occidentalii nu au astfel de pretentii. Unul mi-a parcat un harb in fata garajului, desi strada era libera. Dupa doua zile am chemat Politia, impreuna cu serciul de ridicare auto. Nu au putut ridica masina fiindca nu avea placute de inmatriculare, doar au mutat-o vis-a vis. Proprietarul si-a luat masina abia dupa 3 saptamani. Concluzia este ca mai degraba suntem nesimtiti, decat nemultumiti de numarul locurilor de parcare.
Poate exemplul expatilor vorbind despre locurile de parcare nu-i tocmai cel mai bun. Toti expatii pe care ii stiu au o casa MAREEE cu garajul aferent si la job locul lor de parcare pe care nu indrazneste careva sa-l ocupe… doar companiile ofera locurile de parcare in functie de marimea salariului, nuu?ai salariul mare, ai si loc de parcare platit de companie.
Vorbesc din propria experienta, a unuia care respecta legile pe care le stie, de multe ori cand mi-am permis sa las masina mai departe de zona in care stau, desi n-am ocupat locul altcuiva, mi-am gasit ba stergatoarele rupte, ba capace de masina pe parbriz, ba ulei din tigaie pe parbriz, oricum chestii care sa ma faca sa stau la locul meu- ala pe care nu-l am.
Si tot din experienta mea si a prietenilor mei, nu-ti mai vine sa comentezi despre locuri de parcare dupa ce ti se ridica masina ilegal. sa-i dam in judecata? un proces dureaza la noi peste un an si trebuie sa platesti intai avocatul si timbrele si s-ar putea sa pierzi. oricum ai ceva mai bun de facut decat sa astepti peste un an jumate incheierea procesului.
Daca taxa de acces in centru ar fi de 300 de ron/luna, imi imaginez cine ar intra in centru. Gresesc oare cand ma gandesc ca ar intra tot cei care parcheaza acum si pe treceri si pe trotuar?. Ei pt ca oricum au niste masini atat de grele incat probabil ca nici nu pot fi ridicate pe platforme si daca sunt totusi ridicate, probabil ca dau ei niste telefoane si se rezolva totul fara puncte si amenda, Oricum de parca le-ar pasa de amenda cand ei cheltuie 1000 ron pt o cina in oras.
Sigur ca exagerez pe ici pe colo. Ma gandeam ca avem universitati si spitale in centru ( cel putin Universitatea Bucuresti si Spitatul Coltea) si mai sunt si bugetari cu 1000 ron care merg in centru din joi in Paste cu masina. Ar da ei 300 ron pt 2 zile pe saptamana pt asta sau ar alege sa mearga iar cu 381, un autobuz cu foarte multi aurolaci?
Aia care sunt nesimtiti si nu lasa spatiu pe trotuar pt pietoni sunt aia care nu-s vreodata pietoni pt ca ei nu-si dau fundul jos din masina.
Eu propun sa se faca parcari pt biciclete.
Pana una alta, aveti grija unde parcati in capitala pt ca se ridica de oriunde 🙂