(aventuri din Carpați, ultima parte)
Partenerul care ne-a purtat cortul și rucsacii prin Carpați la început de august a fost un Mitsubishi ASX. Prietenii de la Mitsubishi s-au gândit că un SUV cu consum mic de combustibil mi se potrivește și au avut dreptate: am fost impresionat de cât de puțin consumă o mașină de talia asta (n-a depășit 6-6,5 la sută aproape tot drumul).
E drept că eu mă așteptam mai degrabă la o mașină de mers pe munte, iar ASX-ul s-a dovedit mai mult o mașină de mers la casa de la munte (data viitoare voi opta, probabil, pentru un Pajero), dar, pentru ce promit constructorii ei, s-a descurcat admirabil. E adevărat, n-a putut urca la Detunatele (Omid făcuse o tendinită și era exclus să mai urcăm cu piciorul) și am renunțat la întoarcerea pe Cheile Latoriței, pentru că se stricase vremea și nu avea sens să risc, dar a avut momentul ei de glorie pe o fâneață din Brădești.
Omid a insistat să cobor cu ea pe o pantă foarte abruptă cu fân necosit și, deși eram convins că n-o mai scoatem de acolo, l-am ascultat (era târziu, eram obosit, nu mai știu ce-a fost în capul meu). Următoarele două zile, sătenii din Brădești s-au perindat pe la cortul nostru ca să se minuneze că am băgat mașina acolo și să ne asigure că n-o mai scoatem fără ajutorul lui nea Cutare, care i-a mai tractat și pe alții.
În dimineața plecării, colac peste pupăză, i-a tras o ploaie mocănească, despre care am crezut că nu se mai oprește. Când s-a oprit, am încercat să urc dealul și n-am reușit. Ușor excedat de situația în care mă pusesem, contra voinței mele, dar cu încuviințarea mea, i-am spus lui Omid:
Poftim, scoate-o tu dacă poți!
Moment în care persanul și Mitsubishi-ul și-au dat arama pe față, iar primul a dovedit că nu știe doar echitație (e campion național), ci și șoferie off-road. Nu știu ce i-a făcut, tot ce-mi amintesc e că a ieșit un miros îngrozitor de ambreiaj, iar ASX-ul a urcat brav dealul, spre bucuria mea și spre surpriza brădeștenilor care deja pregătiseră, probabil, mișto-urile de rigueur în astfel de situații.
Altfel, ce să vă mai spun? E confortabilă, robustă și ține la drum lung. Iar consumul e o surpriză realmente plăcută. Dacă nu-ți poți permite două mașini, una de oraș și una de aventură, ASX-ul e o combinație reușită la un preț acceptabil.
:: Norii negri (prima parte) | Teme-te de ardeleni chiar și când îți dau sfaturi (a doua parte) | Cum am intrat la apă pe Cheile Râmețului (a treia parte) | Brâna Caprelor (a patra parte) | Vânătările Ponorului și Huda lui Papară (a cincea parte) | Alcoolismul s-a născut la sat (a șasea parte) | Istoria suferinței (a șaptea parte) | Oameni de toată isprava (a opta parte)
Eu n-as incadra-o in categoria SUV-urilor ci mai degraba in categoria CUV-urilor. Sper sa nu ma insel:)))