Am publicat acum câteva luni în Elle un Manifest împotriva fondului de ten care a stârnit destule comentarii şi aici pe blog. Între altele, ziceam aşa:
Nu sunt un purist care-şi doreşte să cunoască la fiecare dineu sau la fiecare colţ de stradă femeia-în-sine. Dimpotrivă – îmi place să admir şi să mă delectez cu minciuna frumoasă pe care stilul o construieşte în jurul fiecăruia dintre noi, iar pictura pe faţă, pentru că, până la urmă, despre asta vorbim, este o artă şi o armă legitimă în acest demers.
Dar dă-mi voie să-ţi reamintesc, pentru că uneori îmi pare că uiţi, că tot acest joc este o convenţie. Ştim amândoi că nici hainele, nici machiajul, nici accesoriile nu fac parte din noi. Ele sunt încă un înveliş cu care civilizaţia ne-a obişnuit să ne protejăm intimitatea.
Între timp, Nivea a pornit o campanie pentru frumuseţea naturală, în care m-am implicat, alături de Cabral. Am vorbit cu mai multe reprezentante ale sexului frumos despre acest subiect şi asta m-a ajutat să-mi clarific, dar şi să-mi întăresc poziţia. Iată ce cred:
Manifest pentru frumuseţea naturală
E firesc să vrei să fii mai frumoasă, nu e nimic rău în asta. Dar există mai multe feluri de înfrumuseţare. Sunt unele care cer să depui un efort constant şi de lungă durată şi care contribuie la sănătatea şi echilibrul întregului corp, cum sunt manichiura, peelingul, sportul, masajul, spa-ul sau, mult mai prozaic, spălatul frecvent pe dinţi. Niciunele dintre acestea nu produc rezultate spectaculoase, iar efectul lor nu poate fi observat cu adevărat decât în timp: o piele bine îngrijită, o dantură sănătoasă, o postură corectă, o pereche de ochi care sclipesc, o respiraţie plăcută, un corp tonifiat, o faţă zâmbitoare. Sunt atribute pe care evoluţia ne-a condiţionat genetic să le găsim atractive la sexul opus. Cu ele nu vei da greş niciodată în căutarea partenerului ideal.
Altele cer mai degrabă bani decât efort şi promit, în schimb, rezultate uimitoare, de pe o zi pe alta sau chiar de pe un minut pe altul. Mă gândesc la machiaj, la silicoane şi la alte operaţii estetice. Efectul lor, însă, deşi rapid, este mult mai puţin convingător: pentru că, oricât de orbi ţi-am părea uneori că suntem, simţurile noastre ne avertizează întotdeauna că avem de-a face cu o frumuseţe rapidă şi înşelătoare.
Nu vreau să merg atât de departe încât să spun că nu există bărbaţi fascinaţi de sâni enormi, buze cauciucate, feţe vopsite ori funduri monstruoase. Dar unii dintre noi suntem destul de subtili încât să nu confudăm fetişurile cu farmecul şi nici erotismul explicit cu frumuseţea.
Până la urmă, felul în care înţelegi să te promovezi în cadrul marii loterii pe care Darwin a numit-o selecţie sexuală este cel care decide cum va arăta, în cazul tău, lozul câştigător. Mi se pare ironic să te ambalezi ca un meniu hipercaloric de la cel mai popular fast-food şi apoi să te plângi că cei cărora le stârneşti interesul sunt nişte indivizi superficiali, lipsiţi de gust culinar şi, în ultima instanţă, ca să rămânem în termenii metaforei, nişte porci.
Ceea ce bărbaţii îşi imaginează că le stârneşte pe femei şi ceea ce femeile îşi închipuie că-i atrage pe bărbaţi sunt, probabil, două dintre cele mai mari mistificări ale timpului nostru. Petrecem mult prea mult timp străduindu-ne să ne adaptăm unei proiecţii din mintea noastră şi cercetăm prea rar ce-şi doreşte cu adevărat celălalt sex din partea noastră. Când l-ai întrebat ultima oară pe bărbatul de lângă tine ce-i place cel mai tare atunci când te priveşte?
După ce am publicat Manifestul împotriva fondului de ten am stârnit ceva rumoare în rândul cititoarelor mele, dar, în schimb, am primit numai încuviinţări din partea prietenilor şi cititorilor mei. Obsesia pentru un ten mai mult ca perfect este una dintre aceste proiecţii pe care femeile le fac în legătură cu dorinţele bărbaţilor şi mă bucur să o denunţ aici încă o dată: tencuiala nu este nici sexy, nici naturală; pentru orice bărbat cu vederea întreagă este pur şi simplu tencuială.
Cel care a spus că frumuseţea e întotdeauna în ochii celui care priveşte a observat probabil că, oricât de mult ar bântui pe alte meridiane ale corpului, ochii noştri sfârşesc întotdeauna prin a privi în ochii celuilalt. Iar eu cred că, atunci când ne oglindim privirile în felul acesta, avem nevoie de minciuni credibile pentru a ne putea îndrăgosti cu adevărat de trupul unei femei.
Frumuseţea adevărată este, prin natura ei, fragilă şi unică, asemenea unei picturi în frescă, în imperfecţiunile căreia sufletul pictorului a încercat să îngheţe trecerea prin această lume a unui miracol. Frumuseţea instant are ceva din perfecţiunea promisă de reproducerile care se vând la tarabele din jurul muzeelor de artă: o frumuseţe ieftină, de plastic.
E dreptul tău să alegi cât şi cum vrei să îmbunătăţeşti ceea ce te nemulţumeşte la cum arăţi. Depinde numai şi numai de tine să găseşti dreapta măsură între a înfrumuseţa şi a falsifica. Nu mi-am propus să-ţi spun cum arată femeia pe care şi-o doresc toţi bărbaţii, pentru că o asemenea femeie nu există. Tot ce am vrut să-ţi reamintesc cu aceste rânduri este că frumuseţea rapidă şi înşelătoare atrage bărbaţi rapizi şi înşelători. Tu ce fel de bărbat îţi doreşti?



Infrumusetarea prin orice tip de machiaj, cu sau fara fond de ten este, in primul rand doar o masca si in al doilea rand toxic. Nu sunt de acord cu femeile care spun ca se simt mai sigure pe ele daca se machiaza. Din punctul meu de vedere este o minciuna.O femeie este frumoasa exact asa cum e.
“..asemenea unei picturi in fresca ! da cam asa cumva..
inteleg dilema in care te gasesti .in brasha/breasla in care te-ai profilat nu numai ca este firesc acest tip de naturalete – adesea presiunea aduce cu “sine” si niste conflicte de identitate !
p.s. tare draguta e aia cu loteria lui Darwin . cum a gindit-o el atunci .. uluitor !
pe subiectul acesta sigur creezi polemica , pentru ca atat femeile cat si barbatii incearca cu diverse trucuri sa atraga privirile ..
eu cred ca ar trebui sa vorbim despre epoca contemporana unde doar imaginea conteaza..unde trebuie obligatoriu sa ai ceva “sclipitor” la suprafata ca sa se opreasca cineva sa vada daca ai si o minte sclipitoare ..
p.s. vreau sa spun ca .. in cadrul cursului de “cum comunicam…” sigur ca stii foarte bine ca mai exista si limbajul corpului .. iar televiziunea si mass-mediiile daca preopaga acest gen de “iluzii pierdute/regasite” evident ca se rasfrange in consecintza asupra clientului care consuma pretzioasele surse de informare
take care !!
Sunt de acord cu Dragos. Si foarte bine face ca s-a implicat alaturi de Cabral in campania asta (poate ii mai conving si pe altii). Eu sunt makeup artist, deci vad zilnic tot felul de fizionomii si tipuri de piele. Si pot sa spun ca foarte putine persoane sunt frumoase nemachiate. Si nu numai. Sunt chiar neingrijite, asteptandu-se ca machiajul sa faca minuni si neintelegand ca problema nu trebuie ascunsa ci tratata. Am o prietena, fotomodel care traieste in America. Si imi povestea ca iese pe strada nemachiata si cel putin cinci barbati o privesc. Iar aici cand a iesit asa, nimeni nu s-a uitat la ea, ca nu era nici supersiliconata, nici supermachiata, nici aproape dezbracata ci numai cu o fata foarte curata, mirosind discret a parfum si purtand niste blugi mai vechi, dar care ei ii erau foarte dragi. Imi cer scuze pentru ca nu vreau sa ma refer in descriere la nimeni, dar sunt alaturi de Dragos si Cabral pentru frumusetea naturala.
pentru cine e manifestul asta? carei categorii de varsta se adreseaza? ca, de exemplu, pe mama, care are 50 de ani si e mai voioasa ca una de 20, ar inneca-o rasul citind manifestul asta emo. si pe mine, la 25 cati am acum, ma cam lasa rece. adica e genul de gargara care prinde la adolescente, poate la fete pana in 25, 26 de ani. si, Dragos, stii ca te respect, dar tu scrii, de exemplu, la elle, o revista care, printre altele, e plina de reclame la fonduri de ten, si pudre, si tot felul ca, de altfel, toate revistele pt femei. asa ca, nu inteleg exact unde va aparea manifestul asta? in paginile revistelor astora? din partea unui brand care se ocupa cu asta, adica cu produse de infrumusetare? guys, seriously now…
@nenciuadina: exemplul tau cu prietena manechin e irelevanta. pentru ca e o chestie culturala. doar ptca barbatii romani nu se uita dupa ea pe strada in stare naturala e o chestie care tine doar de gust. la fel cum si eu sunt o diva pe strazile angliei si un nimeni aici. exagerand, bineinteles, ceea ce vreau sa spun este ca doar ptca aici o femeie in stare naturala sau altfel nu atrage, nu-nseamna ca e ceva in neregula cu societatea. nici mie nu-mi plac barbatii romani [dintr-o serie de motive], dar europa e mare si aia pe gustul meu se gasesc in tari ca uk si cele nordice.
foarte frumos spus!
asta simteam ieri legat de superficialitatea cu care ne traim viata
(…) Poti sa-ti pui silicoane, botox, sa-ti faci fata de baby doll, sa-ti imbraci casa in aur si sa-i pui aripi masinii ca sa zbori… Daca nu faci nimic sa-ti imbogatesti sufletul, traiesti degeaba. Esti gol! Si golul creste cu fiecare alta masina, care te indeparteaza de realitatea sufletului tau.
si inca ceva, ca n-am liniste. daca manifestul asta ar fi venit, asa, dintr-o data, de la bucurenci si cabral, poate as fi zis ‘bai, da, baietii astia mor de grija noastra, vor sa ne asigure ca they’re the type of real men loving real natural women’. da’ cand vine din partea unei companii care are ca obiect de activitate produsele de infrumusetare si care, chipurile, ingrijorate de sufletul meu in raport cu cum ma percep barbatii imi zic ca cremele nu-s chiar asa importante, cum as putea sa pun botul la ceva ce este, evident, marketing si nu o preocupare serioasa. ca daca ar fi serioasa, ar zice scuze si si-ar inchide portile.
si-nca o chestie. devine o obsesie si porcaria asta cum ca femeile is preocupate de silicoane, si masini si prea putin de suflet. doar ca sunt doua-trei ratacite preocupate de asta si ca ele apar pe la teve nu-nseamna ca gata, MAJORITATEA, e o adunatura de siliconate fara creier.
si, Dragos, antrenoarea ta, si nu-i niciun secret in asta, are si implant cu silicon, si-o masina foarte tare si asta n-o transforma deloc intr-o pitzi, ba dimpotriva, e o tipa foarte misto. si-atunci, argumentele din text, nu-s putin … out there? adica the catchy bla blaaaa.
cu prietenie, in continuare, eu.
bravoooo andreea!! bravooooo!!!! ne facusi fataaa de ras pe toaatee!!
(#!%&0@!), eu
@irina: cu ce te-am facut pe tine de ras? am scris ceea ce cred. ma rog.
Totul e o simpla vrajeaza cu frumusetea naturala…. e un produs de marketing ieftin…
Tot ce inseamna cosmetica din marile magazine nu inseamna decat niste chimicale. Natural inseamna NA-TU-RAL.
Cheers,
Dragos,tu ce fel de femeie iti doresti?
@Andreea, Manifestul împotriva fondului de ten a apărut în paginile revistei Elle, cum spui tu, “o revista care, printre altele, e plina de reclame la fonduri de ten, si pudre, si tot felul ca, de altfel, toate revistele pt femei”.
E firesc şi sănătos că există mai multe opinii în paginile acestor reviste, aşa cum şi tu ai diverse opinii la mine pe blog.
În altă ordine de idei, tu chiar foloseşti frecvent mult fond de ten? Că, ultimele dăţi când te-am văzut, nu mi s-a părut.
Am citit acum ceva vreme si Manifestul impotriva fondului de ten. Graitor. Speram sa mai citesc și alte randuri despre naturalete, acum le-am gasit. Postari de genul asta ar trebui citite si fetitelor de 13-14 ani care trec direct de la acuarele la farduri. Au existat mereu atatea incercari de combatere a superficialitatii, poate au fost prea greoaie si nu au ajuns la tinta. Poate abordarile mai directe ar avea efect. ”Esti mai urata in club decat in bucatarie!”, ar trebui sa ii spunem fiecarei femei cu urme de frustrare si de fond de ten neintins pe fata.
Tih .. ce nasol este sa fiii amic cu un doctor care-to baga-n-cap ca ce faci e okey !!!
@Dragos: Mi se pare o sarada de marketing toata povestea. Pe urma, gasesc ca targetul careia campania i se adreseaza nu e nici la tine pe blog, nici in paginile elle, ci in alte medii. De exemplu, ca tot il mentionai pe Cabral, in emisiunea pe care el o prezinta apar o sumedenie de tencuite, deci daca chiar crede in treaba asta ca fetele respective trebuie trase de maneca, sa le zica cat sunt in platou ‘fato, tu n-ai nevoie de vopseaua asta. esti ok’. Revin, faptul ca o companie producatoare de cosmetice vorbeste de naturalete, mi se pare o contradictie in termeni, deci prefacatorie. Cum ar fi sa zica ‘de maine, gata, va rugam sa NU ne mai cumparati cosmeticele’? Pe urma, unele femei poate chiar se simt bine asa si, in final, ce ma deranjeaza cel mai tare e raportarea manifestului la faptul ca femeile se aranjeaza, de fapt,pentru barbati, iar sondajul din dreapta care cauta sa afle ce vor barbatii ca si cand in functie de ce spun ei vor reactiona si femeile e hilar. Sunt multe chestii ne-ok cu ‘manifestul’ asta care suna fals. Am enumerat doar cateva dintre obiectii. Mai eficienta si mai realista mi se pare o campanie de genul MAC: http://www.youtube.com/watch?v=1m98QJ_QXc4&feature=player_embedded
Eu as zice ca femeile si, in general, oamenii sa traieasca dupa cum le e firea. Si cam atat
Am si eu o intrebare. De ce pleci de la premisa ca femeile fac toate alegerile ce tin de exteriorul lor gandindu-se cator barbati le vor placea? Asta m-a frapat la articolul tau.
In rest, sunt pro machiaj, desi nu detin decat un rimel, un fond de ten si un ruj rosu turbat. Si mai ales legat de fondul de ten, nu te grabi sa concluzionezi ca e un truc de frumusete ieftin care ascunde de fapt neingrijirea. Acneea e o problema serioasa, tratamentul dureaza mult si fondul de ten e, pe langa o metoda de mascare si o metoda de protejare a ochilor celor din jur.
Nimanui nu-i face placere sa vada o față plina de pete de la cosuri vechi sau viitoare. Si vorbesc din experienta, desi, thank god, it’s over!
_said – me likey u!
pai .. se pare ca porneste de la “sanatoasa” idee ca muierile romance se exhibeaza in intimitatea lor atunci cand exista o cerinta ?
dovada vezi mai sus !?…
iata ca aflam ce exista intr-un mini – arsenal saracacios :mrgree:
un condom si un o.b. plus zahnseide sper ca este ( protectia sexuala la fel ca si menstruatia plus igiena cavitatii bucale sunt chestiiuni care sunt strictamente legate de femeie – zic -, legate de educatia in spirit …aaaa…. occidental ?
)
deci : imediat la imbunatatire respectiv completare
p.s. oare au emigrat doctorii romani care se ocupa de piele in galaxia city ?? toti chiar ?
cosmetica suplineste in general medicina ? e ca si pisicologia si psihoterapia ( psihiatria ? ) mda !
@ Andy.. totul e relativ
si eu am nevoie de fond de ten cind zbor cu tristanair . ca e trist
) si nu suport complimentele
)
ceea ce ai scris in elle si continuand pe blog e super, mi-a palcut foarte mult, ai perfecta dreptate; bine ca mai apreciaza cineva naturaletea
. in ziua de azi nu se mai poarta sa fii naturala. incepand din liceu, chiar scoala generala fetele se machiaza ca asa e moda, ca sa iasa in evidenta, de cele mai multe ori dupa o tipa machiata se intoarce capul mult mai repede decat dupa una care e naturala, fara farduri…
in calitate de fost account manager pt beiersdorf, confirm:): Nivea e mult mai mult un brand pt sanatate si intretinere decit pt infrumusetare si spoire:).
@Andreea, nu mi-ai răspuns la întrebare. Tu foloseşti mult frecvent fondul de ten?
c frumoas…
inseamna k o sa ma iubesti si nemachiata
) acum vb serios nici nu mai tin minte knd a fost ultima oara knd am iesit nemachiata. hmmm…cred k vara trecuta. ai dreptate, ar trebui sa fim mai putin artificiale si sa invatam sa n simtim bine cu noi insine. mai avem d invatat. o seara buna!
Dragos, mi-a placut foarte mult “manifestul” impotriva fondului de ten pentru ca sunt convinsa ca frumusetea incepe de la sanatate, care se reflecta intr-o piele curata si stralucitoare, iar aceasta nu va avea nevoie sa fie acoperita nicicand. Dar extrapoland asta la tot ce tine de machiaj mi se pare exagerat. Sigur, tu vorbesti in postare despre evitarea grotescului mai curand decat a unor micute obiecte destinate a accentua niste calitati, insa sondajul propus e usor inutil. Pentru ca eu cred ca un barbat cu oarecare notiuni estetice ar raspunde ca isi vrea femeia machiata discret in timpul zilei, cu arta la rochia haute couture, si fara machiaj atunci cand ramane doar cu el. E doar o chestiune de context si de (bun) simt de a ne adapta la el. Vedeam in timpul sesiunii studente care dupa o noapte nedormita veneau la examen vopsite toate atunci cand doar o pereche de ochelari de soare pe o fata obosita, dar bine hidratata, ar fi facut minuni. Dar o femeie careia jobul ii cere o tinuta impecabila nu se va putea lipsi de rimel, blush si putin ruj, asa cum nu se va putea lipsi de un par aranjat. Si aceeasi femeie iti va trezi mai mult decat admiratie atunci cand isi umbreste ochii cu un fard inchis si isi sculpteaza mai bine obrajii, seara, cand poarta o rochie pretentioasa. Pentru ca mai tarziu tot ea sa ti se para extrem de frumoasa lipsita de orice urma se machiaj si purtand doar camasa ta. Atat de ravasitor si de intim frumoasa incat s-ar putea sa te bucuri ca nu multa lume are privilegiul de a o vedea exact asa.
@Madalina: frumos zis, deşi eu pledez pentru frumuseţea naturală ca investiţie pe termen lung. nu e trist să ştii că oamenii văd ceva ce nu există în realitate?…că dacă ai ajunge pe o insulă pustie, s-ar duce şi aşa-zisa frumuseţe şi tu ai suferi cel mai mult?…dar dacă reuşeşti să fii frumoasă în mod natural, atunci niciodată şi în nicio împrejurare nu pierzi nimic.
BRAVO!!! din nefericire multe femei ignora complet aspectele practice ale vietii si care tin nu numai de functionaliate ci si de frumusetea inimitabila a naturii insasi. tocuri de 5-8cm, farduri care mai mult te indeamna sa te stai departe decat sa o atingi. faptul ca o manichiura ingrijita face mai mult decat niste gheare eventual false si cu ceva fluturi desenati. inca o data BRAVO Dragos!!! subscriu integral la campania voastra.
Manifest pentru frumusetea naturala: http://bucurenci.ro/2010/03/manifest-pen... Pls RT
RT @dragosbucurenci: Manifest pentru frumusetea naturala: http://bucurenci.ro/2010/03/manifest-pen... Pls RT
@dragosbucurenci adica nivea face campania ” real beauty” pe care a facut-o dove acum 5 ani?
RT @dragosbucurenci: Manifest pentru frumusetea naturala: http://bucurenci.ro/2010/03/manifest-pen... Pls RT
RT @dragosbucurenci: Manifest pentru frumusetea naturala: http://bucurenci.ro/2010/03/manifest-pen... Pls RT
RT @dragosbucurenci: Manifest pentru frumusetea naturala: http://bucurenci.ro/2010/03/manifest-pen... Pls RT
RT @dragosbucurenci: Manifest pentru frumusetea naturala: http://bucurenci.ro/2010/03/manifest-pen... Pls RT
RT @dragosbucurenci: Manifest pentru frumusetea naturala: http://bucurenci.ro/2010/03/manifest-pen... Pls RT
RT @dragosbucurenci: Manifest pentru frumusetea naturala: http://bucurenci.ro/2010/03/manifest-pen... Pls RT
RT @dragosbucurenci: Manifest pentru frumusetea naturala: http://bucurenci.ro/2010/03/manifest-pen... Pls RT
RT @dragosbucurenci: Manifest pentru frumusetea naturala: http://bucurenci.ro/2010/03/manifest-pen... Pls RT
RT @dragosbucurenci: Manifest pentru frumusetea naturala: http://bucurenci.ro/2010/03/manifest-pen... Pls RT
RT @dragosbucurenci: Manifest pentru frumusetea naturala: http://bucurenci.ro/2010/03/manifest-pen... Pls RT
draga dragos,
este nobil si inaltator sa pledezi pt frumusetea naturala. trebuie ca multe femei, la citirea articolului tau, sa fi rasuflat usurate zicand “in sfarsit, mai sunt si barbati romani care gandesc asa”. aaawe
dar ma simt nevoita sa spun ca e cam mult fond de ten si in demersul tau.
premisele sunt in parte gresite. prima ar fi cea cf careia femeile care se machiaza / coafeaza / aranjeaza o fac doar in contextul selectiei naturale de care vbeai tu, o fac doar pt barbati. desigur, o fac SI pt barbati. DAR ne-am prins ca barbatii si spiritul de observatie cand vine vorba de fond de ten si nuante de fard nu au multe in comun. femeile se aranjeaza in mare parte si pt alte femei. pt ca asa sunt femeile si pt ca multe detalii nu ar putea fi niciodata intelese decat de femei
apoi:
“frumuseţea rapidă şi înşelătoare atrage bărbaţi rapizi şi înşelători”
ok, e buna ca slogan de cosmopolitan si vai, cate fete complexate o sa se agate de asta.
DAR we both know ca exista barbati f misto, care nu-s mai rapizi, mai inselatori sau mai porci decat altii, care pur si simplu sunt excitati de silicoane si mult machiaj. tine de gusturi, de fetisuri, de what turns you on and what doesn’t. daca prefer fetele nemachiate inseamna ca-s mai de incredere? daca-mi plac fetele machiate strident poate ca sunt, intr-adevar, un cocalar de prost gust, dar nu e musai sa fiu rapid si inselator vs. “baietii buni” care te plac nemachiata.
c’mon man, ce e asta?
in plus:
una e sa-ti iei cu briciul fondul de ten de pe fata si alta e sa te dai, pur si simplu, cu fond de ten.
a te spala pe dinti si a-ti pastra unghiile curate, pe de-o parte, si a baga pomada like there’s no tomorrow, pe de alta, NU SE EXCLUD.
si in final:
iarta-ma, dar insusi acest articol imi pare a fi campanie de PR nivea si mai putin o drama personala si sincera de barbat care nu mai poate de fondul nostru de ten. i mean really. “luam un baiat dragut, placut de toate femeile din targetul nostru, il punem sa spuna ca machiajul e overrated si pac!”
e destul de inconsistent sa faci campanie in care sa intrebi oamenii “ce e frumusetea pt tine” ca in urmatorul sezon sa revii cu “aa, si in cazul in care pt voi frumusetea era silicoane si machiaj, teapa, sunteti niste inselatori si niste rapizi cu totii!”
esti maniheist. si n-ai de ce sa fii astfel cand vine vorba despre un termen ataaaaat de subiectiv cum e frumusetea, decat daca tre sa dovedesti ceva.
da, frumusetea e naturalete, sclipire, incredere etc. dar, inainte si dincolo de toate, frumusetea este sex. si aici… nu prea e frumos sa te bagi si sa spui ce e frumos si ce nu
cheers
Cred ca as fi putut formula mai elaborat, insa tot ce merita spus ai enuntat deja. Subscriu la idee. Pacat insa ca rar mai gasesti persoane care sa nu se imbaieze in machiaj… si asta inca incepand de la varste mici :-s
Cheers!
E normal ca Nivea sa se agate de un subiect care naste controverse, in modul asta cu atat mai mult isi atinge scopul propus.
Sunt de acord cu ideea de frumusete naturala… Locuiesc in Germania si aici nu vezi aproape nicio fata cu tencuiala pe fata, machiaj strident si gheare false. Nemtoaicele sunt ingrijite si se imbraca cu bun gust, fara sa caute sa iasa in evidenta. Ar trebui sa ia lectii de la ele si romancele noastre.
Dar pana la urma nu sunt total impotriva machiajului. Mi se pare foarte ok un machiaj natural, cu un strat foarte fin de fond de ten :exista produse cu o textura foarte fina care se intind pe piele, si nu arata ca “tencuiala”, ci confera doar mai multa luminozitate chipului…(si sa stii ca poate multe dintre fetele pe care le vezi tu si le consideri naturale, au un strat foarte fin de fond de ten pe fata). Iar apoi poti sa-ti pui in valoare ochii cu putin rimel si eventual un luciu de buze….si e suficient! Dar romancele exagereaza de multe ori la capitolul asta… si nu numai noi, si rusoaicele, si bulgaroaicele…
Am vazut odata aici o tipa blonduta care ar fi putut sa se piarda destul de usor printre nemtoiace… Dar era ceva cam strident machiata… si prin felul cum era imbracata, si nu numai, un “ceva” pe care il regaseai in stilul ei, mi-a amintit putin de pitzipoancele noastre… Iar dupa ce am vorbit cu ea am aflat ca era de fapt rusoaica…
)
RT @dragosbucurenci: Manifest pentru frumusetea naturala: http://bucurenci.ro/2010/03/manifest-pen... Pls RT
are u real?
Pe alocuri sunt de acord cu tine. Eu cred ca totul sta in discretie si finete, si ma refer la mai mult decat la machiaj. Inclusiv la imbracaminte si comportament.
Vremurile cand mamele si bunicile noastre nu foloseau in mod curent sau chiar deloc machiajul au apus. Si asta nu neaparat din cauza aparitiei in timp a unor trenduri, ci dupa parerea mea din cauza necesitatii de a ne proteja. Ma refer strict la faptul ca poluarea ne influenteaza in moduri la care nu ne asteptam. Ne afecteaza inclusiv tenul, parul, fiinta noastra. Ma repet ca totul in rest tine doar de discretie si de constientizarea ca fiinta noastra este cea pe care trebuie in primul rand sa o respectam, daca vrem sa fim respectati.
…si ca o completare, tipul de barbat pe care mi-l doresc, l-am gasit. Ma place asa cum sunt dimineata cand ma trezesc. Si totusi, depinde doar de noi, femei sau barbati, sa gasim pe acel cineva care poate sa vada dincolo de machiaj, de accesorii, de hainele de firma sau nu, de masina din parcare-indiferent ca e una mai scumpa sau nu(ca sa nu dau denumiri)!
Cum spui “advertorial”?
Ma intreb daca scrii tu sau BM-ul Nivea.
Ma intreb daca merita sa faci o epopee.
Ma intreb daca mai conteaza.
Si on topic – nu “tencuiala” determina tipologia lui “fat frumos”. Asa cum femeile frumoase nu cauta doar barbati cu bani iar barbatii cu bani nu sunt, neaparat, atrasi incontrolabil de femeile frumoase.
O seara buna.
Apreciez o asfel de campanie ,numai ca traim intr-o lume in care nu poti iesi afara din casa daca nu esti din cap pana in picioare varuit/a cu toate fardurile.Eu nu machez de fel,sunt f naturala,dar datorita job-ului ,atunci cand am sedinte importante trebuie sa fac acest compromis,nu am incotro.Am intrat intr-o societate in care din pacate trebuie sa joc…dar sincer nu prea imi convine.Eu vreau sa pot fi asa cum sunt eu ,sa pot sa arat asta si sa nu ma ascund dupa niste culori …pe de alta parte trebuie sa recunoastem ca barbatii in zilele noastre nu dau nici o sansa fetelor “naturale”,daca nu atrag prin “marketing” nici nu au rabdare sa citeasca puritatea sufletului!
Precizez,asta e parerea mea,nu judec sau critic pe nimeni!