Cui i-e frica de branding?

Maine vorbesc la Amfiteatrul deschis Team Work despre brandingul personal si demonii sai.

Probabil ca o sa vina vorba si despre:

  • de ce avem nevoie de branduri si de ce au brandurile nevoie de noi
  • daca brandul e masura consumului, care trebuie sa fie masura brandingului?
  • capcana brandingului involuntar
  • brandul personal – de ce merita sa-ti pierzi timpul construind unul?
  • de ce nu tine brandul loc de nume si nici numele de brand?
  • in fine, de ce ne temem de branduri (psihologia gumei de sters)?

Intalnirea are loc la ora 18:00 in Amfiteatrul Odobescu al Facultatii de Litere.

  1. As veni si eu da` n-am cu cine… Deh…asa-i in sesiune.. 🙁 Sa ne spui si care-i cel mai “puternic” brand personal din tara, dupa Basescu, evident.

  2. broken_angel

    me too. dar am teza la latina exact in ora aia :-< ma multumesc cu afisul :D:D:D
    eu sunt curioasa care e cel mai prost realizat brand din tara. cel care e la limita dintre personalitate si brand.

  3. Citez:
    “Amfiteatrul Deschis este un proiect din cadrul departamentului de Comunicare ce porneşte de la modelul întâlnirilor din perioada interbelică dintre personalităţi ale vremii şi studenţi. Profesori, oameni de afaceri şi din cele mai diferite domenii ale vieţii societăţii vin să-şi împărtăşescă experienţa profesională şi de viaţă.

    Ideea Amfiteatrului Deschis Team Work este de a aduce aproape de studenţi oameni de succes, care au fost ca ei şi pe care acum fie îi văd prin reviste sau la televizor, fie sunt chiar profesorii lor, reprezentând modele de reuşită în viaţă. Prin astfel de întâlniri cu caracter informal, unde pot pune întrebări, studenţii au posibilitatea să înveţe din experienţa altora, să afle mai multe despre un domeniu care îi interesează, direct de la un profesionist”.

    La ce categorie te incadrezi tu? “Personalitati ale vremii” sau “oameni de succes”? Ca de profesor nu poate fi vorba cand ai la baza liceul

  4. Am fost eu. Mi-au placut unele lucruri, mi-au displacut altele..oameni suntem 🙂 Cateva banalitati, putina autosuficienta, dar in general o prezentare facuta misto, pe intelesul tuturor, idei pertinente, argumentare logica. Sa stii insa, Dragos, ca oamenii mari sunt in general destul de modesti. Oricum, tu esti un brand in sine, stii sa te promovezi ca sa ajungi in varf, so.. keep going..or die trying 😛

  5. salut. am fost azi la conferinta si as vrea sa imi cumpar si eu cartea aia “brand you” parca? se gaseste in romania pot sa fac cumva rost de ea?

    multumesc [ anticipat ] 😀

  6. Vreau sa va felicit pentru participarea la acest “Amfiteatru deschis”. A fost o foarte placuta surpriza pentru mine sa aflu ca aveti un discurs bine structurat (ma uitasem cu o zi inainte la emsiunile de pe google si ramasesem putin dezamagita de lipsa unor obiective clare). Imi place sa stiu cine imi vorbeste, asa ca v-am citit cartea. Pentru mine – de citit in metrou. Dar m-a prins. M-am surprins (no pun intended), la putin timp dupa ce am terminat cartea, afisand o atitudine de genul “cunosc lucruri de care tu nu vei auzi vreodata”. Si asta nu tine de mine, tine de stilul dumneavoastra. Intr-adevar, un scriitor in devenire. Ar trebui sa ma semnez, dar numele nu va va spune nimic. Ar folosi daca v-as spune ca pe post-it -ul galben singurul cuvant netaiat a fost “introvertita”? 🙂

  7. Mi-a placut mult dezbaterea de astazi, chiar am aflat lucuri noi si pot sa spun ca joculetele mi-au schimbat oarecum perspectiva si de acum inainte o sa dedic mai mult timp crearii unui “brand personal” si realizarii obiectivelor mele. In plus, mi-a parut bine ca te-am cunoscut, te mai asteptam la astfel de discutii 🙂 Tie cum ti s-a parut? Sper ca nu te-ai plictisit prea tare…

  8. Congrats on the seminar. Great topic and a really good speech on your part; very…motivating. Un singur repros: nu ai lasat loc de alte opinii in timpul lecture-ului.

    P.S. Paralela facuta acum cateva zile intre Basescu si un manelist: extrem de inspirata.

    Cheers

  9. Bogdancito

    Revenind pe problema casei regale, vreau sa aduc inca un argument pentru care luarea de pozitie de acum este una majora si grava: regele Mihai a spus acum cateva zile ca ceea ce se petrece in politica romaneasca acum e “tiganie curata”. Niciodata nu a fost casa regala catusi de putin critica. Dar acum, de a luat cuvantul (si aici sunt de acord ca brandul pe care il au, ca de altfel orice alta casa regala, este indiscutabil), inseamna ca… Nu mai zic ce inseamna. Felicitarile mele pentru amfiteatrul deschis, as dori sa te intreb, daca imi permiti, daca a fost o chestie voluntara prezentarea asta sau rezultatul vreunui targ? Daca e voluntar, e admirabil si laudabil ca te bagi sa iei cuvantul in fata multimii, probabil o calatorie mai intensa de autocunoastere nu prea exista. Ne vedem peste cativa ani, sa-mi termin si eu studiile 😛 Papa

  10. da, man, cool stuff 🙂 ieri; sfatul cu modestia de mai sus nu-i tocmai rau :P.

    daca vrei exemplu de brand aspirational pentru femei, you might wanna check geanta birkin (personal sunt impotriva unor astfel de clisee sexiste, dar daca o dai pe aia cu bmw pentru baieti, merge si geanta birkin pentru fete)

  11. Alex. Leo Serban

    Mda, ‘brandu’… personal, i HATE it!!! Prefer Brando ;P Si mai cred ca adevaratul cool – nowadays – este sa NU vrei sa devii ‘brand’… I mean, if it’s a matter of Diy, then ANYone can become one, right?? Yukk!

  12. Ai spus la un moment dat ca ai fost deseori luat in Vama drept un student la arhitectura. Cred ca imi pot imagina de ce.. studentii la arhitectura si arhitectii de mai tarziu sunt deseori perceputi ca infatuati si aroganti.. Stiu ca ti s-a mai facut trimiterea asta de multe ori si inainte sa continui as vrea precizez ca admir ceea ce faci si cum scrii, insa cred ca trebuie sa te gandesti foarte bine ce vrei de fapt sa spui lumii (ca mi se pare ca te auto-cenzurezi al naibii de mult)si asta ac sa nu mai fi luat drept arogant. Cred ca nu trebuie sa te gandesti ce ai realizat si ce vrei de acum incolo (fac trimitere la add-urile tale) si daca vrei sa te intorci in trecutul tau si sa repari ceva… go for it.. Mie mi-ai lasat impresia unui om care se grabeste catre nicaieri.. ai zis ca vrei sa scrii.. problema este despre ce…

  13. Este frumos dar si desuet si emotionant sa mai ai fascinatia conceptului de branding nowadays, in vest dateaza din secolul 19. Iar cel de personal branding a implinit, cred, o decada. Nu stiu daca mai este cool sa devii un brand, ci poate sa reusesti sa fii recognoscibil si valoros fara sa faci eforturi disperate. Chiar si o recunoastere postuma a valorii personale este preferabila unei autopromovari desantate. Anonimatul poate fi nobil, dar stiu…din pacate nu tine de foame. Imi displace vehementa cu care se discuta astazi despre branduri personale, consider atitudinea usor kitsch. Referindu-ma strict la lumea filmului, este adevarat ca Fritz Lang a fost un creator-tiran, dar a lasat o filmografie incredibila. Nu cred ca si-a propus vreodata sa fie un brand/ personalitate, totusi a reusit. Iar daca ne referim la acceptiunea contemporana a coolness-ului:)…voluntary simplicity sau downshifting-ul ar fi doar cateva din trendurile en vogue. Dar pentru a ajunge aici ar fi trebuit sa fi parcurs deja spirala consumismului. Sa fi trecut prin consumismul de lux, enchantment-disenchantment. Da, am fost sedusa de ideea branding-ului personal, dar din fericire mi-a trecut repede, posibil ca anii de industrie sa ma fi imunizat impotriva acestui gen de discurs.:) Noi ramanem cu bietele noastre iluzii urbane si impulsuri autofage, pana va veni cineva care sa ne trezeasca la o alta realitate. Poate mai interesanta.

  14. Alex. Leo Serban

    Ha-ha, good point (anonimul de deasupra)! Toata povestea asta cu ‘cum sa-ti construiesti brandu’ seamana cu un manual care-ti explica de-a fir a par cum sa vinzi ceva… majoritatea insa nu are CE sa vinda! ;-)) Ok, stiu ca – de la Warhol citire – nu prea mai conteaza, dar… prefer sa fiu old-fashioned si contra-curentului decit sa go with the flow.

  15. Bineinteles ca ai omis sa explici ca si sueta asta face parte tot din ciclul de nutritie al brandului bucurencian, ca in timp ce forai dupa chintesentele bentonice ale ideii de “brand”, iti mai “indexai” cu vreun milion de pixeli, imaginea. Ma indoiesc ca ai bagat in seama chestiile serioase. Ma indoiesc ca ai estimat cam cit “supravietuieste” D Bucurenci, odata extras din “formolul” fictiunii mediatice, cite minute ar putea sa-si propteasca picioarele in REALITATE fara sa simta “furnici pe toata talpa”. Am dubii serioase ca te-ai intrebat, in fata auditoriului, ce valoare ar mai avea platitudinea si aberatia daca n-ar fi servite in “dresingul” brandului, ori daca adevarul branduit e mai adevarat decit cel nebranduit?! Sint absolut convins ca nici prin cap nu ti-a trecut sa te-ntrebi si de ce se tem “brandurile personale” de coliziunea cu nonbrandurile personale, de ce se teme D Bucurenci, sa fie “in raspar cu toata lumea”, altundeva decit pe coperta revistei “Cariere” sau pe sticla televizorului!? Daca existi cu adevarat si nu esti doar o creatura catodica, daca sustii ca “brandul personal” e ceva mai mult decit un clop de hirtie creponata, te provoc la o dezbatere(despre marxism, branduri, ce vrei tu) fata in fata, cu sau fara martori. Tu esti brandul si eu antibrandul( dupa ce te-ai “duelat” simultan cu Plesu, Liiceanu, Mihaes, dupa ce te-ai fortat pe la intilniri cu bursieri NEC si l-ai “facut” din strimbaturi pe Aurelian Pavelescu, ar trebui sa fie o joaca pt tine). Ca sa nu te simti cumva dezavantajat, iti dau timp triplu de vorbire, iti promit ca iau citeva pietre in gura ca Demostene, te invit sa-ti chemi in ajutor toti camarazii intru marxism si-ti promit ca-ti acord cite revanse vrei.

  16. Quick question: In timpul discutiei ai vorbit si despre o piesa de teatru (in partea cu cetateanul 23.xxx.xxx).
    What play was it?
    Cheers

  17. Vad utilitatea brand-ului personal cand ne referim strict la competentele noastre profesionale, din care motiv inteleg demersul lui Dragos de a-si construi si comunica o imagine care sa il identifice. Putem sa atribuim o valoare unui produs numai in momentul in care iesim cu el pe piata, deci orice demers legat de sfera profesionalului este justificat. Insa atunci cand ajungem cu branding-ul in sfera sociala perspectiva devine trista, caci releva incapacitatea unei persoane de a-si stabili propria valoare in lipsa unei validari externe. Cu alte cuvinte, nu mai stim cine suntem in contextul in care lipseste definitia pe care altii ne-o atribuie si ne angajam intr-un proces constient de ajustare a perceptiei celor din jur. Si avand in vedere ca marea majoritate a indivizilor nu are practic ce sa vanda, cum spunea si Alex, recurgem la trenduri si ambalaje sclipitoare. Foarte trist…

  18. Dragos Bucurenci

    @ rayne

    Tom Peters, “Brand You”. N-a aparut la noi, dar a aparut ceva la fel de interesant. “Funky Bussiness” de Nordström si Ridderstrale.

    Lansarea are loc pe 29 mai la Carturesti, la ora 19, in prezenta lui Nordström.

    @ bogdancito

    nu, n-a fost pe bani, daca asta era intrebarea :))

    @ lex

    “ma tot duc” cu oana pellea si mihai gruia

    aici`

Leave a Reply