De ce nu merg la Velorutie

Acum am aflat ca pentru marsul biciclistilor care va avea loc intre orele 17 si 18 cu ocazia Zilei Mobilitatii, Primaria a inchis Soseasua Kiseleff intre orele 6 si 22. Detalii pe Hotnews.

Este o prostie si un abuz. Legea spune ca pentru marsuri se poate inchide circulatia pe o singura banda pe sens si ca nu se poate inchide un drum daca pe fiecare sens exista o singura banda.

Kiseleff-ul oricum are vreo 4 benzi pe sens si e sens unic. Nu inteleg de ce nu puteau inchide doar 1-2 benzi.

Am aflat ca pe Grant traficul este practic blocat din cauza asta ptr ca 1 Mai nu poate prelua tot traficul de pe Kisellef si ca ca accesul spre Pipera e un iad. Si banuiesc ca nici nu se poate traversa Kiseleff-ul, ceea ce probabil ca da totul peste cap.

Mi se pare total contraproductiv sa organizezi o manifestare pro-biciclete care-i face pe toti soferii sa injure printre dinti. Nu obtinem nimic cu demonstratii de forta, ceea ce voiam eu sa promovez venind la mars era ca masinile pot convietui bine mersi cu bicicletele.

Cu regret, nu cred ca mai reusim sa transmitem mesajul asta si eu unul n-am de gand sa vin.

Succes!

  1. deci ,te-am vazut la tv ,era vorba de primul roman pe net si m-ai inspirat………sa zicem asa.a 2-a zi te-am cautat pe net si am gasit un articol despre tine pe weblog,m-am inregistrat acolo si am inceput si eu sa scriu,e o incercare indrazneata de a scrie o carte acolo pe weblog .te-as ruga mult atunci cand nu ai ce face sa citesti povestea mea si sa imi spui ce crezi.http://tirowka.weblog.ro/ aici e prima incercare ,si am mai deschis un blog http://cocolina.weblog.ro/ aici .deci data viitoare cand nu ai ce face arunca o privire te rog …esti cauza acestor incercari ,te fac responsabil …..te salut si o zi buna.

  2. Nu cred ca intereseaza pe nimeni daca vii tu la mars sau nu; as merge mai departe si as zice ca nu intereseaza pe nimeni marsul; e cu totul absurd sa zici ca au inchis benzile si de asta o sa injure soferii si de asta nu o sa se mai transmita mesajul de pasnica convietuire. Nu intereseaza pe nimeni prietene! Eu inteleg ca ai luat “manualul ecologistului” si vrei sa le faci pe toate de-odata dar sa zici mersi daca iese ceva cu Delta. In rest degeaba te agiti ca un Pepsi ca incearca oameni mai multi si mai destepti sa faca d-astea prin occident dar fara politica de stat nu merge.

  3. De la a nu fi de acord cu anumite aspecte ale implementarii pana la a nu mai pune umarul ar trebui sa fie un drum mai lung.

    Orice hei-rup-ismul bine-intentionat trebuie moderat insa, sunt prea putine initiative similare in .ro incat sa ne permitem sa nu le sustinem, fie si cu observatiile/fine tunning-ul de rigoare

  4. Probabil ca ai dreptate cu legile. Dar ia priveste lucrurile intr-un context putin mai larg. Asta a fost saptamana mobilitatii. Duminica asta in orasele din tarile civilizate mersul cu masina a fost interzis de tot. Uite de ex:
    http://www.dimanchesansvoiture.irisnet.be/
    Faptul ca s-a inchis de tot o strada din Bucuresti mi se pare mai degraba prea putin decat prea mult pentru o tara care se vrea civilizata si in randul lumii.

    Cat despre soferi, nu mi-as face griji. Ei saracii injura de ani de zile din diverse motive (gropi, semafoare aiurea, lipsa parcarilor, aglomeratie, pietoni indisciplinati, ALTI SOFERI, girofare, manifestari publice). Daca ne injura si pe noi biciclistii eu zic ca e ok – pasul urmator e sa ne invidieze.

  5. mai.. ca nu veneai la velorutie era o chestie, dar cand am auzit explicatia am fost cu adevarat dezamagit de tine si ma simt ofensat ca biciclist si ca un om ce isi doreste un aer mai curat (ca parca asta iti doreai si tu ).

    ai dat vreodata peste siteul asta: http://www.mobilityweek.eu/-Mobility-Week-2007 ? sa vezi ce se intampla in ‘orasele europene’ ?

    eu eram intr-o fericire completa si cand am vazut scena asta pe traseu eram cu zametul mare vizibil si cu o lacrima mica in ochi.

  6. iadul e pavat cu intentii bune. am senzatia ca voi trai suficient ca sa apuc si iadul rutier optim bucurestean. acum suntem, inca, in limbo.

    firest, congrat pentru atitudine (in genere) si second: andaa are alta adresa:

    http://andaa.ro

    salut

  7. Extrem de amuzanta atitudinea.

    Am intrat pe blog pe un link direct lasat pe mail cu un comentariu de genul “uite ba…alt handicapat”.

    Nu stiu daca omul avea dreptate, (nu te cunosc), dar comentariul tau legat de inchiderea unei strazi si grija fata de soferul roman mi se pare induiosatoare.

    Te inteleg..
    Am avut aceleasi sentimente fata de soferul francez care “sufera” cand cel mai mare bulevard din Paris este inchis la trecerea caravanei marelui eveniment care se numeste Turul Frantei. Ii vedeam plangand pe marginea drumului, lacrimi grele de durere pentru ca nu isi puteau utiliza masinile.

    Am fost alaturi de marile capitale ale lumii cand soselele au fost inchise pentru maratoane, pentru evenimente “pro natura” sau pentru defilari ale biciclistilor. AM plans si acolo alaturi de soferi….pentru ca ei merita tot ce este mai bun.

    Este bine ca nu ai fost la Velorutia sa vezi strada plina de biciclete. Sper sa te vad in timpul saptamanii alaturi de prietenii nostri soferii, asteptand o ora sa treci de bulevardul nostru iubit.

  8. ce haiosi sunt astia care se trezesc sa spuna ca ceea ce spune altul, in cazul de fata bucurenci, nu intereseaza pe nimeni! cata irelevanta, dom’le!

  9. Hmmm… banuiesc ca esti un sofer infocat, mandru de masina ta… in timpul liber cand nu activezi ca ecologist. Sunt curios daca, in calitate de ambasador al mediului oropsit, stii cat oxigen consuma masina … ce daune provoaca… ce suprafata ocupa pe sosea sau in parcare… sau la semafor, in intersectii. Ma mira sa vad o astfel de atitudine la un “pro-motor (?) al naturii 🙂 Destul de inversunat, in conditiile in care uiti faptul ca pe noi pietonii, biciclistii sau utilizatorii de mijloace de deplasare non-poluante soferii ne incurca EXTREM DE MULT, ZI DE ZI, CU CONSECINTE GRAVE PENTRU SANATATEA NOASTRA!!! Fara sa ne ceara acordul, fara sa isi ceara scuze si considerand ca suntem o rasa aparte, de ne-poftiti!!! Si asta in conditiile in care avem drepturi egale. Orice biciclist, de cele mai multe ori, este si sofer. Te pozitionezi destul de radical, destul de discriminatoriu, dupa parerea mea. Iti propun un calcul simplu: daca Brigada de Politie Rutiera ar fi alocat [asa cum am solicitat dealtfel :)] doar prima banda de langa trotuar, atunci coloana de aproape 500 de biciclisti in sir indian s-ar fi intins pe kilometri… Implicit, soferii ar fi trebuit sa astepte muuuuuuuuuult mai mult pana treceam toti, caci era o coloana organizata, nu una adunata ad-hoc. Poate nu ai resusit sa te exprimi destul de clar si am inteles noi mesajul tau exact invers: poate chiar asta sugerai: sa se lungeasca sirul la nesfarsit, doar-doar ne vad si pe noi ACUM, soferii. NU ii acuza nimeni pe soferi, caci lipsa culturii bicicletei in Romania le da cumva circumstante atenuante… Dar este evident ca trebuie facut ceva urgent, o schimbare radicala de mentalitate (de aici Revolutia pe doua roti) din moment ce chiar si un reprezentant al luptei pentru salvarea mediului natural este confuz si reticent. Atunci cand te-am rugat sa te implici … am facut-o “colegial”, crezand ca si pe tine te-ar interesa sa nu inceapa sa vina lumea in Delta cu super-salupe motorizate… Acum, nu stiu cum sa interpretez afirmatia ta… Astept explicatii. Iti multumesc.
    PS: iti recomand sa vizitezi situl Saptamanii Europene a Mobilitatii si sa descoperi singur cate strazi se inchid in Europa!!! NU iti cer sa militezi pentru promovarea biciletei, OK, te-ai razbunat pe noi si nu ai venit..dar macar nu face afirmatii la furie…

  10. florinleonte2002

    Colegule Bucurenci, stiu ca iti place sa mergi pe bicicleta si mi/a placut emisiunea ta cu promovarea mersului pe bicicleta si impotriva poluarii, facuta acum cateva luni. Mai ales chestia aia cu ducerea masinilor poluante la fiare vechi. Pacat ca nu ai venit si tu la Ziua Europeana a mobilitatii-22 sept.2007. Aveam sa-ti transmit unele propuneri de piste viabile si practicabile pe sosea, asa cum este si pe afara. Veyi link-ul http://www.petitieonline.ro/petitie/petitie_impotriva_amenajarii_construirii_folosirii_de_piste_de_bicicleta_pe_trotuare-p21500037.html

    Pentru reducerea poluarii este necesar ca macar o zi pe saptamana sa se interzica traficul auto pe unele strazi din centrul Bucurestiului. De asemenea impunerea unor taxe foarte mari pentru parcarea prin centru sau tranzitarea centrului. Te invit sa vii la Critical Mass Riding vineri, 28 sept. 2007, ora 17.30, Parcul Izvor. Vezi link-ul http://www.petitieonline.ro/petitie/critical_mass_riding_plimbare_pentru_vehicule_nepoluante_biciclete-p44400039.html

    Florin Leonte 0744.158.497

  11. stefanroman.com

    …. sincer, cred ca ai facut o greseala. Ai fi putut sa contribui si tu productiv la aceasta “manifestatie” – care necesita inchiderea – partiala sau totala – a circulatiei pe anumite artere. Argumentul adus de tine este relativ irelevant – in centrul atentiei a stat idea de a folosi bicicleta in viata de zi cu zi, de a se face auzita vocea tuturor celor care vor sa circule in siguranta pe bicicleta prin oras. Oare soferul de masina care are acces pe toate strazile 168 de ore pe saptamana, nu poate sa indure cateva ore de circulatie inchisa? Biciclistul trebuie sa indure 168 de ore pe saptamana felul de condus agresiv al soferilor? Ambii trebuie! Se numeste toleranta si respect.

    Rolul mass-mediei in a sprijini astfel de actiuni este foarte important. Printr-un ton reconciliant cu soferii, chiar pot sa contribuie la cresterea tolerantei si respuctului in trafic. Sau cel putin la sensibilizarea soferilor.

    Pacat… chiar puteai sa punctezi cu aceasta ocazie care ti se prezenta pe tava, invitand fel si fel de artisti care sa sprijine si ei Velorutia… poate data viitoare!

    Salutari,
    Stefan

  12. bravo, bucurenci, foarte corecta atitudinea. e regretabil ca nici unul dintre cei care nu-s de acord cu tine aici n-a inteles de fapt ce vrei sa zici. cu idealism tamp si atitudini revansarde de tipul “las ca ei merg tot restul anului cu masinile” n-o sa ajunga nicaieri miscarea biciclista (sau cum s-o fi chemand). in primul rand, in trafic nu sunt numai proprietari de masini, ci si o multime de clienti ratb care se chinuie cu autobuze si trolee pe soselele patriei. in al doilea rand, atunci cand incerci sa atragi simpatia publica pentru cauza ta, probabil e o idee buna sa nu enervezi inutil oamenii fortandu-i sa piarda timp si bani stand blocati in trafic. deh..

  13. Şi întradevăr, se pare că a fost o “răzbunare” pe şoferii de vehicule cu mai mult de 2 roţi. Spun asta numai din ce am citit.

    În Braşov, s-au organizat deja 3-4 întâlniri de acest gen. N-a fost nevoie să se blocheze străzi întregi. A fost o maşină de poliţie în faţă, o motocicletă în spate. E drept că întreaga coloană a trecut şi pe roşu, dar nu cred că un şofer a fost stânjenit mai mult de 3-4 minute în total.

    E bine că se organizează evenimente de acest gen, dar dacă nu ne gândim la cel lângă noi, atunci nu putem cere de la el să se gândească la noi, nu credeţi? Iar eu cred că asta este una din probleme majore la noi în ţară (n-am spus “a românilor”!). Vorba aia…să moară şi capra vecinului.

    Cu alte cuvinte, mie-mi place atitudinea domnului Bucurenci. Nu este perfectă, dar nici nu impune aşa o idee. Eu cred că este o simplă părere.
    O zi bună tuturor.

  14. Am citit cu dezamagire cele scrise ca “motivatie” de naparticipare. Daca Dragos Bucurenci, care zice ca e si biciclist si ca ii pasa si se mai si ocupa de mediu doar atat a inteles sau a vrut sa inteleaga in acest domeniu, ce sa ne mai miram de politicieni si demnitari.

    IN mod normal un oras mare ar fi trebuit sa inchida de ZIUA EUROPEANA FARA MASINI pe intrega zi nu doar o artera, ci majoritatea sau chiar TOATE arterele din zona centrala a orasului, pentru toate autoturismele ( nu si pentru mijloacele de transport in comun, taxiuri, vehicule ale serviciilor publice de urgenta). Acesta este scopul unei asemenea zile – sa vada lumea ca se poate si fara, ca nu e sfarsitul lumii. Doar ca asa ceva trebuie bine organizat si foarte din timp, de catre municipalitate. Soferii trebuiau sa fie informati cu multe luni de zile inainte ca in data de X se inchide traficul auto toata ziua pe urmatoarele strazi… Si sa se suplimenteze puternic transportul in comun etc. Dar cum la noi autoritatile nu misca deloc sau doar in ultima clipa, sigur ca nu s-a perceput ce trebuia.

    Totusi, mi se pare ridicol sa plangi de mila soferilor ca au fost deranjati la circulat cu masina in ZIUA EUROPEANA FARA MASINI. Daca au fost deranjati, in fond nu este foarte rau. Promovarea transportuli durabil trebuie facuta in principal prin mijloace stimulative, de a favoriza circulatia pe jos, cu mijloace de transport in comun si cu bicicleta, in asa fel incat cei care circula cu autoturismul sa fie atrasi sa renunte la masina din proprie initiativa, sa li se para mai atractive alternativele. Asta nu exclude si descurajarea si limitarea prin masuri active a cicrulatiei automobilistice, incluzand masuri de calmare a traficului ( reducere fortata a vitezei), reducerea si scumpirea locurilor de parcare, ingustarea strazilor prin transformarea unei parti din carosabil in spatiu pentru pietoni si biciclisti si benzi rezervate pt transportul in comun etc., incat omului sa nu ii mai prea vina sa circule cu autoturismul in oras. In extremis si taxe de acces in zona centrala pentru autoturisme, cum se practica in tot mai multe mari orase, unde alte masuri de descurajare nu au dat rezultat.

    DIn toate aceste lucruri, se pare ca Dragos Bucurenci nu a inteles sau nu a vrut sa inteleaga mare lucru, si a ramas cu impresia ca acel mars al biciclistilor era o manifestare oarecare, care nu trebuia sa deranjeze traficul, ca inchiderea de circulatie s-a facut pentru acei cateva sute de bicilisti, ca daca nu era marsul, nu s-ar fi inchis deloc circulatia si ca era mai bine asa si ca efectul de constientizare – care e principalul rol al Zilai Europene Fara Masini – se atingea mai bine daca se faceau doar evenimente indoor sau care sa nu “deranjeze” traficul auto.

    E laudabil ca tot mai multi oameni se declara in ultimii ani interesati de mediu si chair arata preocupari constante in domeniu, insa din pacate multi dintre ei par sa fi inteles prea putin din problematica mediuli si sa creada ca ecologie inseamna sa strangi cateva gunoaie de pe jos si sa fii bine mediatizat…

    Radu Mititean
    director executiv
    Asociatia CCN Cluj-Napoca
    (militand de 15 ani pentru promovarea bicicletei si pt protectia mediului)
    0744-576836
    office@ccn.ro

  15. Mi se pare corecta atitudinea dvs. domnule Bucurenci. Scopul nu este sa invrajbim pe unii si pe altii, sa impartim soseaua prin forta. Intrebarea mea este: cati din cei care au participat si sint atat de zelosi cu privire la oprirea circulatiei, circula des prin oras cu bicicleta? Caci vad prea multe mountain bike-uri prin poze… si mai putin city bike-uri…
    In Brasov s-a intamplat deja de vreo 4 ori Masa critica (chiar azi este una) fara politie, fara organizare, fara oprire de circulatie. Biciclistii circula grupati pe prima banda prin tot orasul circa 1-2 ore si atat, si mai ales!!! nechemati de nimeni!

  16. Ce uita (din nou) dl. Bucurenci (cum uita si alte aspecte, cand vrea sa faca fronda), este ca in ziua respectiva, zi de week-end, nu a fost trafic mai deloc in Bucuresti..

Leave a Reply