Doar 0,5% dintre români preferă mersul cu bicicleta, zice un studiu realizat Asociaţia Bate Şaua şi difuzat pe Velorutia.ro
Dintre motivele pentru care românii spun că nu folosesc bicicleta, cele mai frecvente sunt lipsa spaţiilor de parcare (obsedantele rasteluri lipsă) şi poluarea cauzată de traficul autoturismelor.
Eu prefer fumatul
Iubesc bitza si urasc din toate celule mele poluarea…las ca poate in 5 ani inchid centrul Oradei…sa se circule doar cu biciclete….
bicicleta ar fi o solutie impotriva poluarii, nu? iar faza cu rastelele se poate rezolva. primesc comenzi:) in amsterdam am vazut mai multe biciclete decat masini. bravo lor. pistele pe care le-au facut la noi, sunt la hoha. nu vad cum se promoveaza conceptul de city bike, ca mijloc alternativ de transport, nu de agrement. ce mijto ar fi ca primarul/primarii sa se implice si’n asa ceva. le pot folosi si politistii vara si postasii si curierii. eu as investi intr-un magazin de biciclete de oras. te bagi?
O imagine interesanta o vedeti aici. http://www.flickr.com/photos/hugovk/2298201296/
Nu e vorba de o singura parcare, ci de zeci de astfel de parcari, cu capacitati pentru mii de biciclete.
E clar ca la noi ar fi toate goale, ce vreau sa spun e ca mersul pe bicicleta e un stil de viata. Pistele astea din Bucuresti, facute cu grebla sunt un inceput. Din pacate ele nu conving pe nimeni sa se dea jos din masina si sa se suie pe bicicleta.
In Olanda, politia merge pe bicicleta. Ingineri, avocati, manageri, isi lasa masina la intrarea in oras si se suie pe bicicleta.
Nu au olandezii bani, saracii de ei? Ba da. Si yahturi si salupe, si 2 masini de familie. Si nu se “sifoneaza” daca se urca pe bicicleta pentru 5 kilometri, chiar daca ploua.
Olandezii nu au taxe pentru intrarea in centrul orasului cu masina, in schimb au parcari auto foarte scumpe care descurajeaza foarte mult traficul auto (in 5 zile am platit in orasele din Olanda 40 euro doar pe parcarea unei masini). In schimb, biciclistii sunt la ei acasa. Strazile sunt ale lor, si fereasca Dumnezeu sa nu cedezi prioritatea la biciclisti cand faci dreapta pe o strada, sau in loc sa mergi pe pista de pietoni, sa te plimbi pe pista lor.
Avantaje pentru noi, cei poluati:
– trafic redus, castigarea timpului, deplasare usoara, lipsa bloocajelor
– poluarea mediului anulata cu fiecare masina lasata la intrarea in oras
– reducerea poluarii fonice cu fiecare masina lasata la intrarea in oras
– sanatate, sport, buna dispozitie, fetze de oameni normali. Sangele circula si inspre creier, nu doar spre sex.
Ce i-as sugera primarului general al Capitalei ar fi:
1) sa creeze mai repede locuri de parcare suficiente in centru, cu taxele aferente care sa descurajeze folosirea masinilor in centru
2) sa se grabeasca un pic cu parcarile supraetajate, nu cele de la Unirea, sau malluri, ci cele de la intrarile in Bucuresti, amplasate langa statiile de metrou limitrofe. Acelea nu trebuie sa coste mai mult de 5 lei /zi, trebuie sa fie acceslbile oricarui posesor de automobil.
3) sa se grabeasca un pic mai mult cu constructia pistelor de biciclete
4) sa incurajeze importul de bicilete (sa convinga Statul sa scada taxele vamale)
5) sa organizeze campanii si manifestari pentru mersul cu bicileta
6) sa asigure locuri de parcare pentru biciclete la institutii publice, magazine, scoli etc.
Intr-un cuvant, daca ii pasa, sa ia atitudine. Solutiile vin acolo unde exista interes. Parerea mea e ca daca oricum ei fac treaba doar inainte de campanii electorale, macar sa o faca pe asta cum trebuie.
gyrovague,
eu ma bag.
Acum sunt in recuperare.Am avut un acident cu bitza.
O masina cu sofer nervos pe circulatie, pe sotie si pe viata s-a descarcat pe mine si m-a bagat in spital, la operatie, …acum dupa 16 zile de chin si dureri colorate inca nu-mi pot indoi piciorul…
@ihtys: ola. sper sa te intremezi curand caci vineri se danseaza la ee:) si o sa vorbim si de bicle. sper sa nu mi se’mpotmoleasca calul si s’ajung totusi. vorbim, da?