Newsworthiness

Mulţi dintre partenerii noştri se miră când le spun că nu vedetele sunt ingredientul principal în comunicarea unui proiect de CSR. Important este ca proiectul să spună o poveste şi să pornească de la o problemă de mediu sau socială, adică să răspundă unei nevoi reale a omenilor. Vedetele aduc mai uşor presa la un eveniment, dar, dacă evenimentul sau proiectul în cauză sunt nule dpdv al potenţialului jurnalistic, nimeni nu va scrie o ştire doar despre prezenţa celebrităţii X.

Cicloteque pe TV

Mai bine decât orice alt proiect la care am lucrat până acum, Cicloteque a dovedit că aşa stau lucrurile. Cu o săptămână înaintea lansării, am trimis o invitaţie cu un minimum de informaţie despre marşul bicicletelor. Simpla menţiune a “centrului de închiriat biciclete” i-a făcut pe mai mulţi jurnalişti să sune şi să ceară mai multe detalii.

Câteva televiziuni centrale au trimis echipe de filmat. A fost prima dată când ProTV a difuzat o ştire despre un proiect de-al nostru. Mai multe radiouri au preluat ştirea din presa scrisă şi au citit-o în mai multe jurnale şi emisiuni. Vlad Petreanu a sunat şi ne-a invitat la Săptămâna de ştiri. Matinalul TVR ne-a chemat cu bicicleta în studio.

Până joi, când a avut loc lansarea propriu-zisă, nu fusese trimis niciun comunicat de presă şi apărusem deja pe 2 televiziuni, 3 radiouri, 2 agenţii de presă, în 10 ziare, pe 25 de site-uri şi 20 de bloguri.

Evenimentul de lansare, marşul bicicletelor pe Calea Victoriei, n-a făcut decât să toarne gaz peste un foc deja aprins. Chiar şi fără prezenţa prim-ministrului, la ora actuală (deci fără să numărăm glossie-urile care vor apărea peste o lună), monitorizarea arată aşa: 29 apariţii pe TV, 12 pe radio, 8 pe agenţiile de presă, 34 în presa scrisă, 99 online (dintre care 41 pe bloguri). O parte dintre apariţii (cele la care avem monitorizare) le găsiţi aici. Capturile TV sunt disponibile şi aici (în coloana din stânga).

Desigur, a fost şi un context favorabil: anotimpul şi lipsa unor ştiri care să bubuie în perioada asta. Dar niciun context, oricât de bun, nu scoate ştire din piatră seacă. Cicloteque şi-a spus atât de bine povestea, încât nici un jurnal de ştiri n-a putut s-o ignore.

  1. @oe, i know… am sunat şi eu la ProTv să le bat obrazul, au înţeles, dar era prea târziu. Editorul ştirii nu e primul jurnalist care nu ştie că un ONG e o organizaţie non-profit şi nu va fi, cu siguranţă, nici ultimul. Eu unul m-am înarmat cu multă răbdare…

  2. Daca o aveai pe Elodia pe bicicleta nu cred ca mai ziceai asta. Aveai breaking news, nu altceva 🙂
    Bine, nici asa n-a fost rau. Ai aparut la tot felul de televiziuni, in jurnalul principal. Ce nu prea inteleg eu (daca-mi aduc bine aminte) e de ce n-ai aparut pe toate in aceeasi zi.

  3. Asta pentru ca o stire buna, de impact, se vinde singura.
    Meritul vostru este ca ati dezvoltat campania asta si ca ati facut-o asa buna, incat nu mai trebuie decat sa puneti informatiile corecte la dispozitia presei si asta e tot. Nu aveati nevoie sa o impachetati frumos, creativ, astfel incat presa sa o inghita fara sa se mai intrebe daca face doi bani sau nu. Era evident ca face toti banii.

    Jos palaria si succes!

Leave a Reply