Mulţi dintre partenerii noştri se miră când le spun că nu vedetele sunt ingredientul principal în comunicarea unui proiect de CSR. Important este ca proiectul să spună o poveste şi să pornească de la o problemă de mediu sau socială, adică să răspundă unei nevoi reale a omenilor. Vedetele aduc mai uşor presa la un eveniment, dar, dacă evenimentul sau proiectul în cauză sunt nule dpdv al potenţialului jurnalistic, nimeni nu va scrie o ştire doar despre prezenţa celebrităţii X.
Mai bine decât orice alt proiect la care am lucrat până acum, Cicloteque a dovedit că aşa stau lucrurile. Cu o săptămână înaintea lansării, am trimis o invitaţie cu un minimum de informaţie despre marşul bicicletelor. Simpla menţiune a “centrului de închiriat biciclete” i-a făcut pe mai mulţi jurnalişti să sune şi să ceară mai multe detalii.
Câteva televiziuni centrale au trimis echipe de filmat. A fost prima dată când ProTV a difuzat o ştire despre un proiect de-al nostru. Mai multe radiouri au preluat ştirea din presa scrisă şi au citit-o în mai multe jurnale şi emisiuni. Vlad Petreanu a sunat şi ne-a invitat la Săptămâna de ştiri. Matinalul TVR ne-a chemat cu bicicleta în studio.
Până joi, când a avut loc lansarea propriu-zisă, nu fusese trimis niciun comunicat de presă şi apărusem deja pe 2 televiziuni, 3 radiouri, 2 agenţii de presă, în 10 ziare, pe 25 de site-uri şi 20 de bloguri.
Evenimentul de lansare, marşul bicicletelor pe Calea Victoriei, n-a făcut decât să toarne gaz peste un foc deja aprins. Chiar şi fără prezenţa prim-ministrului, la ora actuală (deci fără să numărăm glossie-urile care vor apărea peste o lună), monitorizarea arată aşa: 29 apariţii pe TV, 12 pe radio, 8 pe agenţiile de presă, 34 în presa scrisă, 99 online (dintre care 41 pe bloguri). O parte dintre apariţii (cele la care avem monitorizare) le găsiţi aici. Capturile TV sunt disponibile şi aici (în coloana din stânga).
Desigur, a fost şi un context favorabil: anotimpul şi lipsa unor ştiri care să bubuie în perioada asta. Dar niciun context, oricât de bun, nu scoate ştire din piatră seacă. Cicloteque şi-a spus atât de bine povestea, încât nici un jurnal de ştiri n-a putut s-o ignore.
corect…jur ca esti modelul meu de taking action in materie de PR, incerc sa fur cat pot din “secretele” tale… 🙂
“afacere pe doua roti”?
com’oooon. asta’i in primul rand? o afacere?!
proasta inspiratie!
@oe, i know… am sunat şi eu la ProTv să le bat obrazul, au înţeles, dar era prea târziu. Editorul ştirii nu e primul jurnalist care nu ştie că un ONG e o organizaţie non-profit şi nu va fi, cu siguranţă, nici ultimul. Eu unul m-am înarmat cu multă răbdare…
Daca o aveai pe Elodia pe bicicleta nu cred ca mai ziceai asta. Aveai breaking news, nu altceva 🙂
Bine, nici asa n-a fost rau. Ai aparut la tot felul de televiziuni, in jurnalul principal. Ce nu prea inteleg eu (daca-mi aduc bine aminte) e de ce n-ai aparut pe toate in aceeasi zi.
Asta pentru ca o stire buna, de impact, se vinde singura.
Meritul vostru este ca ati dezvoltat campania asta si ca ati facut-o asa buna, incat nu mai trebuie decat sa puneti informatiile corecte la dispozitia presei si asta e tot. Nu aveati nevoie sa o impachetati frumos, creativ, astfel incat presa sa o inghita fara sa se mai intrebe daca face doi bani sau nu. Era evident ca face toti banii.
Jos palaria si succes!
Felicitari!!
in cazul de fata nu din cauza povestii as zice, ci din cauza imaginii. intr-adevar, bun pr, congrats bucu’!
Ingrata unealta televiziunea..