Să dăm poporului ce-i al poporului

Casa Poporului!

Ca să încurajăm bucureştenii să profite de libertatea recent câştigată de a sta pe iarbă, am vrut să dăm un exemplu şi l-am invitat pe regizorul Cristian Mungiu să facem picnic pe peluza Casei Poporului.

Am sărit gardul şi ne-am întins la vorbă pe iarbă, înfulecând brânză şi roşii cumpărate de la ţăranii din Piaţa Matache. Am vorbit despre gardul care separă Casa Poporului de popor, despre lipsa spaţiilor publice în România comunistă şi despre felul în care cetăţenii de azi îşi reiau încet-încet în posesie oraşele.

Toată tărăşenia se va difuza luni, 12 octombrie, de la 23.30 pe TVR1 în cadrul emisiunii “Bună ca viaţa”, sponsorizată de Grupul CEZ*.

În timpul discuţiei mi-am reamintit ce scria recent Mungiu pe Twitter după o proiecţie a “Amintirilor”:

“Acum 20 de ani, nu-şi imagina nimeni că 12 000 de oameni vor râde în gura mare de comunism în faţa Casei Poporului”

Dar nici eu, când aveam 7 ani şi m-a adus tovarăşa învăţătoare să văd mastodontul în construcţie, nu mi-am imaginat că o să ajung să fac vreodată picnic la iarba verde din faţa Casei Poporului, într-o companie atât de agreabilă. Deci se poate.

Foto: Anna Todiraş

*Grupul CEZ construieşte în România – în zona Dobrogei, judeţul Constanţa – cel mai mare parc eolian pe uscat din Europa, cu o capacitate instalată de 600 MW, reprezentând aproximativ dublul capacităţii de extindere a celui mai mare parc eolian existent acum în Europa şi aproape triplu faţă de cel mai mare parc eolian operaţional în prezent în Europa. Costurile totale ale acestui proiect vor atinge 1,1 miliarde Euro.

Grupul CEZ operează în România din anul 2005 când a achiziţionat pachetul majoritar de acţiuni ale companiei Electrica Oltenia. În 2008, CEZ a facut paşi importanţi, câştigând licitaţia pentru modernizarea centralei existente a Complexului Electrocentrale Galaţi şi construcţia unei noi unităţi CCGT în acelaşi loc.

  1. Bucurenci resimte bucuria sticlei ( plasmei sau LCD-ului ), casa asta este asa de prost realizata incat acum costa atat de mult sa o intretina ai nostrii incat in 10 ani ar mai fi construit una. Eu cred ca mai bine o daramam si facem 2, ca aia din reclama de la cada cu hidromasaj.
    Oricum este un punct strategic al bucurestiului si daca as putea sa iau fatada pentru reclama outdoor as fi foarte fericit, mai stii poate o sa obtinem si cladirea si sa devina a oamenilor de rand, ah ce mesh as pune acolo deja vad, cateva branduri pe ea.

    Victor MAXIM general manager PEOPLE Inc. Romania

  2. MaiMultVerde pentru că ne dorim să putem lăsa moştenire copiilor noştri cele patru anotimpuri, apă potabilă şi aer curat, nu un cont în bancă şi un apartament cu patru camere.
    Sint curios ce ar fi spus Diogene in legatura cu asta. Sincer, te-as crede daca ai fi in lupta cu balenierele japoneze…Sau daca nu ai mai minca ton in pizza sau salate, sau daca ai explica si impactul asupra avifaunei a unei centrale eoliene.

Leave a Reply