Tabu – ce va sa fie si ce a fost
Scriu aceste randuri cu doar cateva ore inainte de a intra revista la tipar. Aici era un alt editorial despre cum am sarit cu parasuta de la 3000 de metri si se incheia cu „Dar e foarte, foarte interesant cum o cădere liberă, cu 190km/h, te poate duce atât de sus.”
Colegii m-au rugat sa-mi schimb editorialul pentru ca e singurul loc in care am putea sa (mai) scriem ceva, in caz ca acesta este ultimul numar al revistei Tabu.
Astazi, 20 octombrie, revista Tabu a iesit din Trustul Realitatea Catavencu si va trebui sa se descurce singura, cu un nou investitor.
In conditiile economice date, nu stim daca vom gasi investitorul in timp util ca sa mergem mai departe.
Stim insa ca ne- a fost foarte drag sa lucram la aceasta revista si ca, in cei 7 ani de cand Tabu exista, am scris o parte din istoria presei glossy din Romania.
Si stim ca si voua v-a placut sa ne cititi.Obisnuiesc sa multumesc via email, la fiecare sfarsit de numar, celor care lucreaza la editia care tocmai se incheie, acum o sa multumesc tuturor celor care au lucrat vreodata aici, cum le multumesc si celor care au citit aceasta revista.
Altfel, inca mai cred ca o cadere libera oricat de ametitoare ar fi viteza, te poate duce sus. Am trait-o pe pielea mea.
Mie mi-ar părea rău ca revista Tabu să nu mai aibă un viitor în România. Era unul dintre puţinele locuri unde se mai făcea jurnalism de calitate în România.
Interesant. Inteleg ca, asemenea altor publicatii, Tabu nu se putea autofinanta doar din vanzari. Avea public, dar nu suficient. O solutie de criza ar putea fi on-line-ul platit. Stiu ca si Tango s-a confruntat cu situatia asta, adica scaderi drastice in vanzari si, momentan, cred ca se autofinanteaza. La fel si Q magazine. Oricum, succes Tabu.
Daca nu stiti cui sa cereti ajutorul…
Problema din punctul meu de vedere, adica director al publicatiei Business People 36.700 de exemplare A4 pe luna, este ca TABU are o mare problema a monetizarii.
Solutia este Emi Gal, ca el are solutii de monetizare, glumesc, idea este sa se gaseasca o solutie si Cristina trebuie sa inteleaga ceva.
Eu am adus un concept de nisa, deoarece in octombrie anul trecut cand am lansat revista am preconizat caderea regiilor de vanzari din publishing, TABU a gresit dormind pe o ureche sub acoperisul trustului. Eu astept monitorizarea grupului din care facem parte, Time Warner Inc. insa niciodata nu o sa las in voia sortii sau in idea ca am in spate un concern media.
Concret :
1. Scrieti gratis, adica nu mai platiti 3 luni redactorii, asta in cazul in care au iubit acest proiect.
2. Tipografia banuiesc ca o faceti pe rotativa, asa ca daca imi spui ceva frumos poate facem ceva. Tipografia poate sa primeasca si bilet la ordin la 90 de zile.
3. Reasezarea strategiei dureaza 1 luna, asta in care dormiti doar cateva ore pe noapte.
4. Distributia ne mananca viata ! Solutia, regie proprie nu neaparat cu profesionisti deoarece sunt scumpi. Eu am si INMEDIO dar varza, asa ca avem un microbuz si distribuie personal revistele catre magazinele de presa.
5. Publicitate mai mult decat ieftina, angrenarea de abonamente, eu asa imi asigur fondul de rulment pe abonamentele de 12 luni, asa ca banii vin in avans de la abonati pe 12 luni, am vreo 600 de abonati noi pe luna pe 12 luni cu 5 lei pe luna, 36.000 ron fond doar din abonamente.
6. Posibilitatea de parteneriat cu un alt jucator din publishing.
7. Nu mai gandi criza, noi acum in octombrie am lansat inca o revista, Business People Brasov dupa o investitie de 25.000 de euro, bani sunt, doar sa stii cum sa ceri !
Ps: Cel mai usor este sa renunti, dar meriti sa faci succes, vorba lui Emi.
Victor MAXIM general manager PEOPLE Inc. Romania
Sorry, dar eu cel putin am renuntat sa mai citesc Tabu de cind si-a pierdut (cum?) cele mai bune colaboratoare (Alica Nastase, Aurora Liiceanu, Simona Catrina)… Poate si de-asta au ajuns aici.
@Luca: Pai pe toate trei le gasesti la Tango, so, in ceea ce te priveste, n-ai pierdut nimic 🙂
tabu, tango, viva, beaumonde – mie toate imi par la fel…glossy sau cum se spune la revistele pentru femei…ce pueril suna ‘ reviste pentru femei’…
dar ‘revistele pentru intelectuali’? astea sunt pentru barbati?
referitor la postul tau – una in minus, ce mai conteaza…