Bicicletele au protestat cu voie bună de „Ziua Fără Maşini”

Pe 22 septembrie a fost „Ziua fără maşini” sau „carfree day”, care sună ca o zi total lipsită de griji. Și așa se și cade să ieși la o plimbare împreună cu alți 300 de biciclişti entuziaşti.

Împreună cu soţi, soții, prieteni, copii, șoareci (nu şugui), voie bună și sonerii vesele, am pedalat în speranța că le putem da un exemplu de transport alternativ participanților la trafic pe patru roți care sufocă zilnic străzile Bucureştiului.

Fiind zi de marşuri şi proteste sindicale, la stânga coloanei de bicicliști, mașinile blocau traficul așa cum o fac zilnic la orele amiezii.

În speranța că pe viitor bucureștenii vor începe să se comporte din ce în ce mai european și mai cu drag de aer curat si de mișcare, nu uitaţi că şi pe 29 septembrie are loc un marș de biciclete organizat de Bate Șaua să Priceapă Iapa.

  1. Daca ar exista piste de biciclisti, asa cum am vazut in occident, sunt convinsa ca multi si-ar dori sa mearga pe bicicleta, fie ca alternativa la mersul cu masina, fie pur si simplu pentru placerea de a face miscare in aer liber. Intr-adevar, in tari precum Olanda, Germania sau Austria, este o alternativa des folosita. Nu mai vorbim si de faptul ca la noi nu exista nici locuri destinate parcarii si asigurarii bicicletelor. Din pacate, nu ai siguranta ca o mai gasesti, daca ai lasa-o nesupravegheata.

  2. Niciun inceput nu este usor, iar resonsabilizarea populatiei nu este deloc simpla. Suntem siguri ca daca fiecare dintre noi va sustine aceasta cauza in proximiteata lui, cu siguranta in timp se vor vedea rezultate (in timp, nu peste noapte) pt ca pe langa mentalitatea romanului trebuiesc impulsionate si autoritatile, trebuiesc gasite fonduri etc.
    Noi va felicitam pe fiecare dintre voi ca mergeti pe biciclete si sustineti acest mijloc de locomotie!

  3. Cred ca ne fofilam ca nu avem pe unde merge cu bicicleta.Daca vrei sa mergi,mergi.Cu cat sunt mai multi biciclisti in trafic,cu atat mai bine.Este un sector care trebuie cucerit.Probabil soferii nu vor mai avea loc de biciclisti.Vor aparea pistele,locurile de parcare.Daca la un moment dat jumatate din angajatii Primariei ar venii cu bicicleta la servici,locurile din parcarea de masini se va transforma in loc de parcat bicicleta.Noi,astia care mergem cu bicicleta,ar trebuii sa mergem din ce in ce mai des,aproape zilnic,in trafic.Sa se vada ca existam.Nu vedeti,s-a inmultit traficul auto,se cauta locatii pt parcari.Deci se poate.

  4. Pacat ca nu am aflat de aceasta actiune, ca as fi participat printre cei 300 de biciclisti (fiind si eu velo-blogger). E vreun site pe care se anunta dinainte astfel de evenimente?

  5. Ideea e excelenta dar pesimismul imi spune ca initiativa n-a fost decat o transpunere in realitate a vestitei batalii dintre Don Quijote si morile de vant. Iar daca soferii blocati in trafic n-au aruncat cu roata de rezerva dupa voi, inseamna ca mai exista o sansa ca pe viitor bucurestenii sa renunte la masini si sa-si urce fundul pe bicicleta, cu conditia (evident!) ca respectivele biciclete sa fie dotate cu volan, 4 roti, caroserie, airbag-uri, AC si geamuri electrice.

  6. Sustin in continuare ca, pentru a fi incurajati sa mergem in siguranta pe biciclete, ar trebui sa apara pistele pentru biciclete. Pentru ca “bicicletele sa protesteze” cu folos, ar trebui ca simultan sa se deruleze actiuni similare in marile orase din Romania. Altfel …

  7. Eu sustin ca Gabriela e pierduta pentru bransa ciclista. Cum poate sa ceara piste cand tocmai ele ingradesc libertatea de miscare. Vrei sa fi un robotel sa mergi incolonata pe piste? Problema e ca alea nu sunt piste, sunt trasee cu obstacole pe care daca mergi accidentezi oameni, animale sau inclusiv pe tine. Nu mai gasi pretexte la pasivitatea ta si sa stii ca in tara chiar se fac actiuni in care se militeaza impotriva pistelor care oricum nu sunt gandite bine.

Leave a Reply