In titluri sa ne duelam sau in masini sa ne stingherim?

In nr de ieri din Dilema Veche, Andrei Plesu semneaza un pamflet prin care raspunde scrisorii pe care i-am adresat-o in paginile EvZ.

Joia trecuta, la aniversarea Dilemei, convenisem ca EvZ va publica scrisoarea si ca dl Plesu va raspunde in paginile Dilemei sau ale EvZ. Dar calimera s-a schimbat cu totul in decurs de o saptamana. Ceea ce se poate intelege este ca pe AP l-a iritat teribil titrajul sub care EvZ a publicat scrisoarea (“Dezbinati de comunism. DB se dueleaza cu tandemul AP si GL” – marturisesc ca nici mie nu mi s-a parut de mare bun gust, dar nu am avut un cuvant de spus) si a ales “sa nu ridice manusa” si sa nu “puna umarul la consolidarea brand-ului Bucurenci”.

In continuare, AP se multumeste sa reia vechiul argument, fara sa “ridice manusa” aruncata de nedemnul sau preopinent:

“Eu am trait comunismul, dl Bucurenci doar il comenteaza“.

Grosul pamfletului se bazeaza, insa, pe un argument mult mai subtil. Pe scurt, ideile lui Bucurenci nu merita luate in serios pentru ca tipul, altfel simpatic, nu a citit ce-am citit/scris noi si nu e sincer (sa nu-l credeti, tovarasi!) cand spune ca e de stanga pentru ca are asistenta personala si conduce un Smart :)))))) Nu e banc, urmeaza citatul:

“Ingrijorarea fata de saracia fostelor colonii nu pare, deocamdata, decat un hobby teoretic. Dar, slava Domnului, saraci nu sunt doar in Africa, sunt si la coltul strazii. Sunt sigur ca dl Bucurenci are deja planuri concrete, comuniste, pentru ajutorarea lor. Si imi pot inchipui ca, de cate ori se urca la volanul elegantului sau Smart sub ochii serviabili ai “asistentei” sale, se simte stingherit. Inegalitatea economica e, orice s-ar zice, greu de suportat.”

Va las placerea sa cititi textul integral in Dilema.

N-am destul umor ca, dupa ce ne-am duelat, usor penibil, in titluri de carti, sa continuam duelul in marci de masini.

O sa spun doar ca AP se insala grav cand isi inchipuie ca ma simt stanjenit pentru ca-mi permit o masina ecologica ieftina si haioasa sau pentru ca in schema Asociatiei pe care o conduc de trei ani (si care ruleaza, probabil, un buget comparabil cu cel al Colegiului unde dl Plesu e Rector) exista un post de asistent al directorului.

M-am intrebat, totusi, de unde stie dl Plesu de Smart-ul meu. Nu ne-am intalnit niciodata in trafic, nu m-a vazut niciodata parcand. Mi-am scotocit memoria si mi-am adus aminte ca joia trecuta, cand am plecat de la aniversarea Dilemei, am uitat sa-mi iau sapca. Cand m-am intors, am oprit scurt in fata Muzeului Enescu, unde avusese loc agapa, si am coborat sa-i deschid portiera unei doamne. In curtea Muzeului, dl Plesu parasea si el adunarea. I-am facut cu mana. Mi-a facut cu mana. Atat.

Nici o clipa nu mi-am imaginat melancolia care l-a putut cuprinde pe rafinatul filosof la vederea Smart-ului. Stinghereala de care vorbeste in articol trebuie sa-l fi cuprins mai degraba pe d-lui, caci, sunt convins, n-a avut la varsta mea nici Fiat Nuova 500 (nu-mi pot imagina alt echivalent anacronic), nici asistenta personala care sa-l vindece de tirania secretarelor. Nu va grabiti sa puneti jingle-ul:

“Oameni invidiosi pe succesele altora, succese-n munca, bineinteles…”

De ce n-a avut? Nu pentru ca, la 25 de ani, nu avea farmec, nu scria bine ori nu se imbraca chic, calitati pe care mi le concede si mie. Ci pentru ca asa erau vremurile: era dictatura si se traia prost. Fiat Nuova 500 pesemne ca nu avea decat Nicu Ceausescu. Desi regimul isi zicea “comunist”, inegalitatile sociale pe care le resimtea tanarul AP erau mai crancene decat in capitalism. Cum ar veni, d-l Plesu s-a suparat pe vremurile pe care le-a trait si pe tinerii care rasucesc cutitul in rana cand le comenteaza si m-a facut “afis de plenara amanata” pentru port ilegal de Smart in viraj la stanga de pe sens unic. Parca-l si aud pe colonelul Vochina:

“Unde va grabeati, domnu Bucurenci? Unde va grabeati?”< /span>

Foto: Roald Aron
  1. Am citit si eu articolul d-lui Plesu. E ok. Dumneata crezi ca daca ai prezenta scenica, voce si tupeu, e suficient.

    E, desigur, momentul sa punem cu totii umarul, acum, pentru ridicarea comunismului teoretic, asa de prost aplicat in practica intotdeauna.

    Ar fi interesant acest aspect, de ce _intotdeauna_ comunismul e aplicat prost. A pune fata in fata natura umana si utopiile, si a evidentia consecintele interactiunii lor, asta e dificil si ceva la care e greu sa te “inhami”. Si desigur, nespectaculos.

    G.

  2. banuiesc ca nu o sa te mai citesc in dilema de acum inainte….deja tine de prea mult timp faza asta cu “duelatul”…ar trebui sa incetati pentru ca va purtati ca niste copii…

  3. Ia uite domne cum a dat ditamai monstru’ sacru in mintea copiilor. I mean,Dragos, intelege odata ca pacatosii care n-au stat la povesti 40 de ani cu Moise in desert n-au voie sa comenteze dogma mano a mano cu patriarhu’. Si oricum, daca nu esti la fel de sarac ca si bunul samaritean mila si interesul altruist fata de your fellow humans este pura ipocrizie, tinere burghez idealist Bucurenci:)).
    Anyway, lasand bancurile, nu am inteles de ce (si daca) insisti sa pastrezi eticheta de comunism in discutie. De aici se vede ca un flame care a functionat, dar discutia nu a devenit de substanta ci mai degraba personala. Intrebarea insa este sincera, am luat un refresher course (wikipedia:)) pe subiect si chiar nu am priceput care este binele concret implicat de subiectul comunism (lasand la o parte fezabilitatea sistemului propus) si cu atat mai putin ce legatura are cu post-modernist eco-left. Cheers, Cezar

  4. cel mai mult m-a uluit comentariul irinei… totusi, cat de *** trebuie sa fii ca sa scrii asa ceva… e simptomatic, dragos. caci asta primeste cineva care face enorma gafa sa se coboare la publicul acesta. daca un astfel de comentariu ezxista, dragos, tu nu existi.
    comentariul exista.
    dan

  5. (scriu din nou mesajul, nu stiu daca a ajuns)
    dragos, lucrurile sunt mai complicate un pic
    poti sa fii de stanga si fara a fi marxist. exista un pre-marxism prodigios, ca si un post-marxism la fel de radical si nu mai putin de stanga. te rog gandeste-te la asta. marxismul este o teorie a puterii, asta e viciul lui fundamental.
    uite, sa-ti dau ceva de citit (…!), e un text pe care n-ai sa-l gasesti in romania, de altfel ca mai nimic (teorie) de sartre, un interviu luat pe cand avea 70 de ani, un foarte lung interviu in care-si povesteste viata.
    cand ai timp, si numai atunci, uita-te peste el, sunt destule lucruri de reflectat:
    vezi asadar pe: http://soirs.weblog.ro – undeva in dreapta este un document in pdf intitulat ‘Sartre – Portret la 70 de ani’, ia-l cu click dreapta, save target as…
    vreau sa-ti spun ca pe fond ai dreptate: faptul ca intelighentia romana este in cvasitotalitate de dreapta este o nenorocire. explicabila, dar o nenorocire nu mai putin. asta nu inseamna ca trebuie sa devii… marxist, e trist, e depasit rau, quand meme…
    lectura placuta

  6. Exista oameni extrem de rabdatori care-ti deconstruiesc, pina la capat, ineptiile(M. Platon in comentariul pe care l-ai sters) si oameni mai putin rabdatori, care se opresc la jumatatea drumului, convinsi fiind ca, pe deoparte n-ai intelege/digera si pe de alta parte, daca ti-ar confisca sofismul puhav cu care te joci de ceva vreme,ai incepe sa plingi. A.Plesu face parte din a doua categorie.El ii lasa pe altii(pe noi si pe tine) sa fie tautologici, demontind marota mansuetudinii marxismului si alege sa te altoiasca unde te doare mai tare:la brand, la imagine, adica la “organul” care-ti stimuleaza secretia de balarii. Intuind, deci ca miza centrala a pruritului tau nu e reanimarea marxismului ci(ca intotdeauna) ratingul personal, Plesu intelege ca numai daca sabordeaza brandul “Bucurenci”,trimite la fund aberatiile care infloresc la poalele lui. Or brandul, irational prin definitie,nu poate fi zgiltiit cu argumente ci numai cu persiflari si ridiculizari, cu pamflete si epitete. Pe de alta parte, nu trebuie sa-ti numaram “smart”-urile si asistentele ca sa ne convingem de precaritatea(sau,ma rog de “intermitenta”) stingismului tau.Trebuie doar sa aruncam o privire peste articolul tau din Evz, “Generatia reparata” si peste un post mai vechi(filmuletul de la Erudio Alumni). Apologia gretos-siropoasa pe care-o faci acolo HIPERMANAGERILOR din “multinationale”(care “si-au sacrificat visele dupa ’90 pt ca cineva trebuia sa mai si munceasca”),adica tocmai agentilor establishmentului “capitalist”, l-ar putea convinge si pe cel mai incrincenat fan al tau,ca-n burta MARXISTULUI Bucurenci se ascunde ca-ntr-o papusa ruseasca, cel putin un Bucurenci ULTRALIBERAL! Asa ca,inainte sa-ti bei ceaiul, cu sughituri,din cauza nedreptatilor din Congo,ar trebui sa-ti prepari salata, cu suspine,sa-ti alimentezi smart-ul, cu spasme sau macar sa-ti sara mustarul, la gindul ca prietenii tai hipermanageri se comporta, in Romania secolului XXI,la fel ca industriasii din epoca presindicala: fac ca toti dracii cind salariul minim creste cu 30 de lei si dau spituri in gura oricui le spune ca la noi,ca peste tot in lumea civilizata, exista o lege care le permite salariatilor sa-si faca un SINDICAT!

  7. la naiba, irina mi-a luat cuvintele din gura:) deci, da, subscriu:

    haideti mai copii, terminati!

    sunt de acord ca se intampla ceva fishy cu domnul AP, dar deja devine prea personal si nu stiu daca are neaparat sens sa fim si noi martorii acestor… dialoguri, sa le spun.

    referitor la comentariul al patrulea, nu il inteleg.

    multumesc

  8. ce m-a facut sa spun asta nu a fost faptul ca cei doi se contrazic in opinii ci unele ironii pe care fiecare dintre ei si le-au adresat in articole/scrisori etc….nu stiu in ce masura intr-o discutie serioasa isi aveau loc comentarii gen ce masina si-a tras bucurenci..that’s all…cine a vrut sa priceapa bine,cine nu asta e…si daca luam in calcul si varianta ca as fi *****…imi fac mea culpa!!

  9. Dragos Bucurenci

    @irina, nu cred ca situatia e atat de grava. la dilema o sa scriu ca si pana acum, adica in masura in care o sa fiu invitat. de acord cu tine, toata povestea asta a devenit o copilarie. de aceea se si incheie aici.

    @m, multumesc mult pentru text, am sa-l citesc. cred ca lucrurile sunt chiar si mai “complicate” de-atat. sa intelegi lumea cu instrumente marxiste nu inseamna sa fii marxist. ptr mine, marx ramane un ganditor valabil, cu bunele si cu relele lui. nu cred ca poate fi integral trimis la cosul de gunoi al istoriei, dupa cum nu cred ca cei care se declara comunisti sunt niste criminali. daca asta ma face “marxist”, so be it, n-am sa-mi pierd timpul combatand un nume, cred ca cei care se declara de buna-voie marxisti o vor face mult mai bine in locul meu 🙂

  10. Dragos Bucurenci

    @cosmin, nu stiam asta, dar stiu rezervele lui AP fata de Babilonia virtuala, o parte dintre ele i le si impartasesc.

    Admit ca “Notele berlineze” meritau o reactie, am vazut ca au fost comentate in mai multe locuri pe net, dar… Oricat de pertinenta mi se pare critica lui Adrian Ciubotaru, titlul e de-un prost gust peste care mi-e greu sa trec.

    Folosirea fara discernamant a insultei denota cel putin aceeasi suficienta de care AC il acuza pe AP. In definitiv, AP n-are priza la cultura virtuala din cauza unui accident biologic. Eu as trata lucrurile astea cu mai multa intelegere.

    Daca esti in pozitia favorizata, pentru ca, nu-i asa?, viitorul va dovedi oricum ca ai avut dreptate, ce sens are sa-ti insulti mitocaneste adversarul? Mi se pare un semn de slabiciune si mi-e teama ca e simptomatic pentru conflictul dintre media online si media clasice.

    In loc sa elibereze limbajul din chingile in care il tine legat civilizatia rusinii, net-ul a liberalizat mai intai pornirile agresive. Insulta si imprecatia sunt la ordinea zilei. Orice comentariu devine o filipica. Orice insemnare cedeaza tentatiei de-a “spune pe bune”. Si, de fapt, Cosmin, nu se spune nimic “pe bune”. Totul se spune cu perdea. Pe net, am observat, se roseste la fel de lesne ca-n lumea reala. Injuraturile nu sunt nici macar mai savuroase. Sunt doar mai multe.

    Blogul lui Ciubotaru se cheama “Relax, u have plenty of time”. Enough said. Doctore, cura te ipsum.

  11. adrian ciubotaru

    Cosmin, mentionarea acelui text in contextul discutiei de fata (a carei miza sper sa nu se piarda dincolo de farurile masinii Smar0t) isi gaseste cel mult doar ratiuni anectodice. “Modul specific” in care AP priveste mediul virtual e total asimetric cu deranjul provocat de articolul initial din Evz. Articol ce merita laudat cel putin prin curajul de a fi de ridicol care e, nu-i asa?, un criteriu de autenticitate.
    Desi nu impartasesc opiniile cu pricina (bunastarea unor natiuni nu se expediaza atat de lejer in dialectica exploatarii tarilor sarace etc.), apreciez totusi dorinta de-a intoarce niste carti pe fata in initiativa unui dialog care, in timp, sper ca se va largi calcand pe mai multe tabu-uri si traume istorice.
    Salutarile mele

  12. eh, e si internetul bun – totul depinde de persoanele care il folosesc pana la urma 🙂 – suntem cu totii de acord ca a spune ca internetul e locul ala in care se injura derbedeii e so passe 🙂

    dragos, nici mie nu mi-a priit titlul acelui post, am comentat la vremea respectiva pe blogul lui Adrian. Nu stiu cat util a fost comentariul meu precedent in care am indicat postul lui Adrian, doar intamplarea a facut sa-mi vina in minte cand am citit seria de comentarii de la postul tau, Dragos.

    Motivul pentru care am linkat postul lui Adrian e ca exista un conflict aici, sau o stare conflictuala daca vrei, intre tine si domnul Plesu, si cred ca acest conflict se poate interpreta si in termeni de ciocnirea generatiei Internet (da, esti si tu inclus aici) de generatia … pick-up-ului, sau cum sa ii zic (completati voi).

    E fascinant sa urmaresti cum tehnologia schimba istoria, de secole incoace.

    @ irina – exact la asta ma refeream si eu cand am zis ca subscriu la comentariul tau. cat despre comentariul al patrulea, tre’ sa ma si captiveze putin (macar prin stil) ca sa il citesc, ceea ce nu e cazul aici, unde semi-ironiile ma fac sa reactionez la modul “shit, la dracu, scroll down sa vedem ce zic altii”.

    Ah, si Dragos, spui ca AP nu are priza la cultura virtuala. Dar ar putea avea daca si-ar dori, zic eu.

    Asa cum ai si tu, nu?

    Cat despre chestiile care se spun sau nu pe bune pe net, e relativ. Sunt si multe chestii care se zic pe bune, trebuie doar investit ceva timp in a le cauta – si asta poate fi un turn-off pentru multi 🙂

  13. O sa scriu aici ca vad ca pe EVZ ma cenzureaza baietii daca nu sunt de acord cu ce zice Bucurenci.
    Ca fost coleg al lui Radu Dragos Bucurenci il regasesc si azi tot ca pe un pusti teribilist, din acela antipatic care isi enerveaza toti colegii ca face mereu pe desteptu si cauta sa epateze cu orice pret. Baiat destept altfel. Dar nu e suficient. Vad ca acum incearca o miscare media gen tabloid: bate-ma, injura-ma, numai baga-ma in seama. Vrea sa se “dueleze” cu Plesu dar nu are “gloante”. In lumea intelectuala e ca la box. Ca sa provoci camiponul trebuie sa ai pucte suficiente, sa ii bati pe toti ceilalti. vad ca tu ai sarit direct la ultima faza. Dai sentinte sibilinice despre comunism in numele unei generatii care nu te-a mandatat. propunerea mea este, vorba lui Plesu, sa nu cotizam la brandul Bucurenci. Inca nu e cazul.

    A.

  14. alex. leo serban

    ma-ndoiesc k o sa mai scrii la dilema… in orice caz, NU in pagina pe care o pastoresc eu (iar acolo, eventual, only over my dead body!) si – k o “paguba colaterala” -, dupa ce ai sters TOT ce nu ti-a convenit (a 2-a zi dupa postarea articolului erau 12 comentarii, inclusiv al meu, iar a 3-a… doar 6!), tin sa te linistesc: nu stiu cit de scurta ii va fi viata, dar acesta este ultimul meu comentariu pe acest blog. i hate blogs anyway. dar si mai mult urasc stingistii de pretutindeni: cum aflu k unul dintre amicii mei turns a lefty, il sterg de pe lista de amici. simplu si igienic.

  15. e drept, cum zice m, ca e o nenorocire ca intelighentia romana e majoritar de dreapta (cu derapaje care fac sa ti se ridice parul pe spate, precuma articolul acela pe care l-am citi mai de mult in “idei in dialog”, despre ‘taria sufleteasca a teroristului’ – din pacate nu am linkul), dar, again, de ce alternativa e sa fii comunist? eu nu inteleg, dragos, cum ai putut sa scrii un articol despre comunism fara sa pomenesti de coreea de nord, de cuba, etc. stiu ca esti filosof si banuiesc ca stii ca una din problemele majore ale lui platon a fost “participarea” lucrurilor la “idei”. dupa ce spinoza si hegel au aruncat “spiritul” in natura si, respectiv, istorie, problema a ramas: cum desparti ideea (aici nu in sens platonician, evident) de “implementarea” (aka “realizarea”, “intruparea”, “substantierea”, etc.) ei? orice idee se naste in istorie, dar tot acolo si moare. cred ca o discutie abstracta despre comunismului “pur” are avantajele (si placerile) ei, dar problema e ca nu mai poti vorbi de comunism la modul abstract: nu dupa toate ce s-au intamplat, cu noi, cu vecinii nostri sau cu restul lumii.
    asa ca observatia banala ca implementarile comunismului au sfarsit prost si continua sa duca la monstruozitati e hotaratoare. iar un comnunist “pur”, ca sa zic asa, ce ar putea spune decat sa asteptam, sa-i mai dam comunismului o sansa: greseala nu e in doctrina, ci in implementare. dar cine isi mai poate permite rabdarea asta?
    (stiu ca a trecut subiectul, dar ma ardea pe gatlej. cat depsre articolu’ lui plesu, tot respectu’, vorba aia.)

  16. Off topic.

    Eu cred ca domnul bucurenci are o problema de marketing. Dansul este produsul pe care tot dansul il comercializeaza. Doar ca are o campanie de marketing gresita; in loc sa deducem noi ca este extraordinar de chic si trendy -“public enemy number 1”- DB spune despre sine ca ESTE chic si trendy si “public enemy number 1”.

    Diana

  17. Nu inteleg de ce te-ai straduit atit sa rastalmacesti cuvintele lui A.Plesu,cind era clar ca pina la urma,o sa le citim si noi, in original! Ai sperat, probabil ca daca nu-l vom citi pe Marx, “cu alti ochi”,macar sa-l pocim pe Plesu cu aceeasi “alti ochi”,respectiv cu ochii tai.Textul din Dilema(Un “duel” imposibil) NU ESTE un raspuns la slujurile tale obraznice,oricit ai incerca sa para asa. A.Plesu REFUZA sa polemizeze cu tine, dind curs,in fond, asumptiei tale polemico-chtone :”…Vreau sa fiti de acord cu mine ca nu putem fi de acord..”.Scriitorul iti explica babeste ca, de vreme ce tu omori polemica inainte sa inceapa, n-are rost sa-ntindeti amindoi de un “cadavru”(basca argumentul cavaleresc “ca-i esti simpatic” si vrea sa te protejeze si mai ales suspiciunea de marxism-simulat din “cauza” de trend ).Si tu …ce faci!?Te prostesti si ne prostesti! Scoti din context citeva propozitii de-ale lui Plesu, le-nsailezi intr-un colaj pervers si-ncerci sa creezi impresia ca, “bietul” om cade sistematic in nas, incercind sa te demoleze cu “penibilul si exasperantul” lui recurs la EXPERIENTA intilnirii cu comunismul! Desteapta-te Bucurenciule din bovarismul cel de moarte in care te-adincira cele o mie si-una de “marci inregistrate” ale lui Andi Moisescu.Intelege si tu ca esti prea mic pt Plesu si ca trebuie sa-ti iubesti micimea asta, pt ca te-a salvat de la o corectie exemplara,gen “calul balan”!

  18. De ce ne iei de prosti, Dragos? Uite, eu am 23 de ani, visez sa fac multe cu viata mea, sufar, cum ar veni, de iluzii. Dar nu cu pretul de a duce cu presul, cu zaharelul. Crezi ca nu avem simt critic, ca nu stim sa evaluam nimic intr-atit incit sa nu ne dam seama ca exerciti asupra unora, cu buna stiinta, si ma refer la prostuti, o violenta simbolica de care nici nu iti dai seama… Pe bune, ce satisfactie poti avea ca scriitor/artist/ziarist cind stii ca ai un public “prost”? Pentru ca tu scrii de parca ai fi convins ca altii sint prosti, tu mai putin…
    Pari nefericit, zau

  19. Am citit si eu articolul domnului Plesu in Dilema (absolut intamplator, ma aflu la mare distanta si nu am mai “deschis” Dilema de mult. Era o vreme cand mergeam trei statii de tramvai pe jos sa o iau de la singura taraba cre vindea reviste d’astea plicticoase… Acum ca o am online nu o mai citesc); cu ocazia asta am aflat ca exista un oarecare domn Bucurenci care face (reiese din articol) apologia comunismului. Ca teoria, ca practica, comunismul e bun el, o teorie frumoasa usor utopica, practica l-a mancat. De la articolul cu pricina am ajuns rapid la blog-ul acesta (am am dat un google sa aflu mai multe despre domnul Bucurenci), si la replica asta la care comentez. Pai domnule Bucurenci, ce are sula cu prefectura? Mentionarea masinii nu este decat o ironie colaterala (desi bine plasata), grosul comentariului este altundeva. Domnul Plesu explica (scurt si frumos) de ce nu doreste sa se implice intr-un duel, cu domnia ta, pe tema comunismului-cu-fata-umana. Care este cam la fel cu implicatul intr-un duel ca cercul e patrat. Asta mai ales cu un interlocutor care nu are nici experienta cercurilor, nici a patratelor, ci doar, vag, pe aia a ovalelor (care sunt chic, ce-i drept).

  20. cosmin ungureanu

    Domnule Dragos Bucurenci,
    incep prin a-mi exprima mirarea (desi, in fond, era previzibil)ca faci viraje atat de joase doar pentru
    a mai capta un spot trecator pe figura memorabila a domniei tale. Si, in egala masura, prin a ma bucura ca nu scriu “infierbantat” aceste randuri.
    Nu vreau sa ma lansez in comentarii de ordin politic. Nu e tocmai specialitatea mea. Intrezaresc vag in argumentatia domniei (despre comnunism) tale un filon oarecum sanatos, de genul “lucrurile nu sunt chiar atat de simple”. Edificiul argumentativ este insa lamentabil, iar accesele de tafna juvenila (din aceeasi familie cu acneea…) de-a dreptul obscene. Aceasta vrei, domnia ta, sa iti fie imaginea? Slabut.
    Sunt si eu de parere ca parca prea mult vorbim in ultima vreme de “Plesu si Liiceanu”. Nu vreau sa ii discreditez; i-am citit, ii citesc in continuare, iar admiratia fata de domnul Plesu e dublata de faptul ca impartim aceeasi formatie. Ca si dumneata, mai nou (sper, ceva mai durabil).
    Si totusi, am convingerea ca aceasta situatie (inflatia mediatica) e neplacuta in primul rand pentru domniile lor.
    Dar ce faci domnia ta este pur si simplu o davada de nesimtire; iti imaginezi ca cei treizeci si ceva de ani care te desparte de preopinentul tau pot fi aboliti de …De ce, in fond? Sa fie chiar atat de mult? Sa nu fie, cumva, doar o alta forma, benigna daca vrei, de “becalism”? (inteleg aici
    nevoia tampa de flux mediatic). Si apoi…stie oricine cum il cheama pe “prietenul lui Andrei Plesu”. Nu
    era nevoie sa il tratezi cu atat
    dispret pe Gabriel Liiceanu. Chiar daca, indubitabil, are pacatele lui. E penibil.

  21. Dragos Bucurenci, despre articolul lui Andrei Plesu la adresa matale ar fi fost o decizie mult mai inteleapta sa fi tacut.

    Ca si asa, nu stiu cata vreme iti va trebui sa speli etichetele puternic adezive si corozive pe care ti le-a aplicat cu asa o jucausa si inegalabila finete.

    Fara a-ti fi tinut martile pana acum, hohotul de ras de la finalul “pamfletului” lui Plesu s-a napustit asupra mea cu o naturalete pe care o credeam pierduta de mult. Te-am si vazut mic, mic de tot, cu glascior de spiridus, agitandu-ti furios minusculele brate ca sa dai la o parte un fir gros din barba lui Plesu, care cazuse asupra-ti.

    Ce bine era sa fi tacut dupa aceea! Dar tu ai raspuns. Nu am stat sa fac un word count la textul pe care l-ai produs. E lung. Tanguitor de lung. Dar, cu tot cu ilustratiile “sugestive” nu se comporta decat ca un detergent “obisnuit”. Petele de cacafea si de Ples-kavitza sunt inca acolo…

  22. Gheorghita Zbaganu

    Draga Dragos
    Recunosc ca pina acum nu te-am citit. Mi-a stirnit curiozitatea articolul bascalios al lui Plesu (care nu e de loc OK). Pentru mine este evident ca tu ai dreptate. Marx este vinovat de Gulag in acelasi fel in care Isus este vinovat de Inchizitie. Plesu nu vrea sa discute asta (desi e constient de argument, dar il arunca, plictisit la gunoi, mai ales in ultimulnumar di Dilema, unde raspunde lui Umbres).
    Felicitari. De acum o sa te caut si o sa te citesc pe internet.

  23. De ce este atat de pornita lumea impotriva stangii, impotriva comunismului? Auzi, Condamnarea Publica a Comunismului. Mare isprava. Mare de tot. Orice doctor, intreg la cap, incearca sa inlature tumoarea. Nu taie capul pacientului si condamna public cancerul. Altfel spus oul se mananca fara coaja. Chiar daca au aparut voci care sustin ca aceasta ar avea nu se stie ce mari beneficii.

Leave a Reply