Rezervare

Bucureşti, ora 22:45

– Movieplex, bună seara.
– Bună seara, aş dori să fac o rezervare pentru strania… sau curioasa… sau misterioasa poveste a lui Benjamin Button.
– La ce oră?
– Păi e doar la 22:15
– A, da. Câte locuri?
– 2.
– Pe ce nume?
– Dragoş Bucurenci.
– Numărul rezervării d-voastră este 171678. Vă aşteptăm să vă ridicaţi biletele cu o oră înainte de începerea spectacolului.
– Poftim?
– Deci trebuie să veniţi să le achitaţi cu o oră înainte, altfel vi se anulează, aşa e regulamentul.
– Înţeleg, dar vă daţi seama că, în acest caz, rezervările nu mai au niciun sens, cu o oră înainte de spectacol eu găsesc oricum bilete.
– Deci aşa e regulamentul.
– Înţeleg cum e regulamentul, dar d-voastră înţelegeţi ce vă spun? Că nu mai are sens să fac rezervare dacă trebuie oricum să vin cu o oră înainte de începerea spectacolului. La ce-mi mai foloseşte să fac rezervare?
– Ba foloseşte pentru că noi anulăm rezervarea cu o oră înainte şi putem vinde biletele.
– Nu, domnişoară, vă explic că nu-mi foloseşte mie, că pentru mine e făcută rezervarea, nu pentru cinema. Înţelegeţi?
– Deci d-voastră faceţi cum vreţi, eu v-am spus, dacă nu veniţi să le achitaţi cu o oră înainte, eu le anulez.
– Ok, spuneţi-mi mai bine altceva, sunt şanse să găsesc bilete la filmul ăsta dacă vin cu un sfert de oră înainte? D-voastră ce credeţi?
– … Păi… sunt şanse că sala e goală la ora aia.
– Şi nu era mai simplu să-mi spuneţi asta de la bun început?
– D-voastră mi-aţi spus că vreţi rezervare.
– Bine, lăsaţi…

  1. Eu am o curiozitate (pe langa convingerea ca ai dreptate in ceea ce priveste sistemul prost, ilogic): crezi ca daca o convingeai pe tipa de la telefon ca ai dreptate se schimba cumva sistemul? mi se pare ca toata discutia a fost pierdere de timp…

  2. Lucrul asta se intampla pentru ca societatea in care traim e caracterizata de anarhie, manifestata si prin faptul ca foarte multe rezervari nu erau respectate de catre cei care le faceau.

    Cu alte cuvinte, in general, daca mergeai sa iti cumperi bilet nu puteai pentru ca juma’ de sala era rezervata dar babuinii nu mai veneau la filmul respectiv si nici nu sunau sa anuleze rezervarea. Pierdeai si tu, pierdea si cinematograful.

    Culmea e ca in acelasi moment eu eram la casa, unde a durat vreo 10 minute sa ne “gaseasca” locuri.

  3. rezervarile sunt pastrate pentru pensionari, care-si fac planuri de mers la film cu 1 sapt inainte si care-s obisnuiti cu cozi si penurii. in rest nu cred ca mai sunt folosite de cineva..

  4. In primul rand, sintagma aia jucausa, unde ai incercat sa jonglezi zburdalnic si ironico-malitios cu 3 sinonime(“strania… sau curioasa… sau misterioasa”),mi se pare…o dovada de inteligenta,eruditie si stil.

    Nu stiu daca asa i-ai zis si respectivei la telefon,dar sper sincer ca nu.

    In al 2-lea rand,ai terorizat-o pe domnisoara cu o chestiune in care probabil ea personal nu avea de ales,dar inteleg ca e amuzant sa fii rau.

    Si in ultimul rand,astea sunt povestioare simpatice pe care eu le discut cu mama in timp ce astept sa se faca mamaliga.Dar a venit timpul sa ma gandesc serios sa-mi fac blog 🙂

    Insa esti frumusel,sa stii.

  5. @Denisa: si eu tot la Seinfeld m-am gandit 🙂
    Eu fac rezervari de masina numai la Enterprise, de obicei Economy class. Astea sunt cele mai cautate (fiindca-s cele mai ieftine) si raman fara. Cand ma duc sa pick up, imi fac free upgrade la ce au disponibil, si daca cer, imi dau si-un rezervor plin gratis ca sa compenseze pentru consumul crescut.

  6. Eu am o alta observatie. Si aici, dar si pe blogul meu si pe altele, atunci cand scriu o poveste in care eu am rolul celui care ia pozitie, replicile sunt de tipul “te bati cu morile de vant”, “da’ crezi ca e vina lui cutarescu pentru regulile astea absurde?”, “ei, si ce-ai rezolvat cu asta”.

    Sunt sigura ca Dragos, asemenea oricui, nu se asteapta ca, dintr-o data, lucrurile sa ia un curs firesc. Dar simplul gest de-a semnala lucrurile absurde conteaza. Poate celui cu care porti discutia ii intra pe o ureche si-i iese pe alta, dar cu siguranta pentru 5 minute in care te vei fi purtat altfel decat e obisnuit respectivul, il vei fi facut sa gandeasca intr-o noua directie.

    De fapt, pe mine ma doare nepasarea asta resemnata de care majoritatea dati dovada crezand ca a semnala prostia, nedreptatea, situatiile ilogice sunt fie semne inutile ca doar Romania e tara nimanui, fie e vorba de vreunul in care s-a umflat pipota, asa, dintr-o data si are chef sa faca pe desteptul.

    Eu cred ca-i trist si ca pierdeti imaginea de ansamblu si esenta mesajului unui astfel de gest: ca lucrurile nu pot sta oricum, ca ele trebuie sa stea intr-un fel cu cap.

  7. Heh, mi-am amintit şi eu acum de rezervările la cinematograful Patria, tot aşa trebuie să vin cu o oră înainte.

    Cred că este sens să faci o rezervare numai dacă doreşti un anumit rând şi anumite locuri, aşa cum eu mereu rezervez locurile 12,13 de pe rândul 13.

    Însă dacă nu joacă niciun rol locul pe care şezi – vii cu 15 minute înainte de film şi găseşti 🙂

    P.S. m-am gândit şi eu la Seinfeld 🙂
    “See, you know how to take the reservation, you just don’t know how to *hold* the reservation and that’s really the most important part of the reservation, the holding. Anybody can just take them.”

  8. basic instinc(s)

    in povestioara asta daca exista shi credit cardul toata lumea era linistita si discutia infinit mai scurta. mall-ul ca nu ramane fara bani, iar clientul ca nu trebuie sa caste gura obligatoriu o ora inainte de film.

  9. eu zic k singurul rol al acestei rezervari e dk vrei neaparat sa ai anumite locuri, sau dk t duci cu 10 prieteni si la fel…vrei sa prindeti niste locuri bune. in rest, chiar nu le vad rostul…dar, cine stie ce logica or avea????

  10. daa…Clasicele relatii cu clientii romanescti,minunate,superbe si inovatoare dar care lipsesc cu desavarsire!Am patit si eu o mie de chestii din astea si nu stiu daca ar trebui sa facem un blog sau o organizatie speciala impotriva tampeniilor pe care le primim la diferite ghisee…la mine ultima faza este ca m-am chinuit 10 minute sa rup cum trebuie un tichet cadou cu care sa achit la supermarket si dupa ce l-am rupt iremediabil gresit,vanzatoarea mi-a grait incantata si superioara,dupa ce privise tot procesul absoult fermecata si bucuroasa:”a..nu il mai putem primi ne pare rau!”
    o fi ceva de facut cu acesti oameni?se mai salveaza?

  11. Profund. Sincer sa fiu nu ma surprinde stupizenia anumitor persoane. Dar ce sa-i faci, daca ei seful i-a spus sa zica asa, chiar daca nu are sens aceasta”rezervare”, nu avem ce sa facem. In zilele noastre si in special in tara noastra, nimeni nu isi pune intrebari la ce ajuta un lucru( in cazul de fata REZERVAREA telefonica), ci faptul ca el trebuie facut, pentru ca in alta parte acesta functioneaza foarte bine si de ce la noi nu ar functiona? Din pacate sunt prea putini oameni care isi pun intrebarea aceasta. Bravo Dragos!

  12. Ai fost cam aspru 🙂 Ar putea folosi rezervarea in cazul in care e un film..aaa..extrem de popular? Cred ca rezervarile astea se fac mai mult ca sa prinzi un loc bun, ca, vorba ta, nu e romanul atat de cinefil incat sa umple sala..Vor si ei sa mearga la sigur – daca se rezerva 30 de bilete si nu vine nimeni sa le ridice? Tin locurile pana in ultimele zece minute? Cam absurd dar posibil.

  13. Discutie telefonica cu o doamna de la banca.
    -Cererea dumneavoastra nu poate fi procesata pentru ca, contul pe care ni l-ati oferit pentru livrarea banilor (la aceeasi banca) nu este corect. In plus, este si inactivat.
    -Bun, ce inseamna inactivat?
    -Inseamna ca nu s-au facut tranzactii in cont si acesta a fost inactivat.
    -Deci merg la banca, fac o depunere in cont, si acesta se activeaza?
    -Da.
    -Si atunci totul este in regula? (Eu, neatenta, recunosc, cu pruncul tropaind printre picioarele mele)
    -Nu, contul pe care ni l-ati oferit nu este bun.
    -Bun, deci eu trebuie sa verific si sa va dau contul bun. Care este inactivat?
    -Nu, contul pe care mi l-ati dat nu e bun si e inactiv.
    -Dar eu nu v-am dat contul meu, ce mai conteaza ca e inactiv? Sau acela nu e bun si al meu e inactiv?
    (Vizibil deranjata) -V-am mai explicat odata ca contul pe care mi l-ati dat nu e bun si e inactiv.
    -Doamna, de ce imi dati aceasta informatie? Daca v-am dat contul lui x, de ce trebuie sa stiu ca e inactiv? Vreti sa i-l activez eu?
    -Nu ma intereseaza alt cont, vorbim de contul dumneavoastra.
    -Pai si eu la fel, dar haideti sa facem altfel, spuneti-mi exact ce sa fac.
    -Luati legatura cu persoana cu care ati semnat cererea, sa va schimbe contul trecut acolo si il si activati.
    (eu, tot incercand sa ma lamurec)
    -Deci schimb contul pe cerere si mi-l activez pe al meu. Deci va dadusem contul gresit si cel bun era inactiv.
    -Doamna, v-am spus de prea multe ori, contul pe care mi l-ati dat era gresit si inactiv.
    -A, acum e evident, multumesc.

    Ati inteles tot, nu? Si eu …

  14. Mda.
    Cam aiurea articolul. Puterea de decizie a operatoarei telefonice este limitata, nu crezi? Nu ea stabileste procedurile si este chiar obligata sa le respecte. Daca aceste proceduri (si eu zic ca ai dreptate, rezervarea se face tocmai pentru a castiga timp) sunt…cretine, ia atitudine in fata managementului.
    Mie mi se pare ca s-a comportat ok. Daca la primele tale semne de iritare iti oferea sugestia de a veni un pic mai devreme iar tu, venind la fata locului ai fi realizat ca sala e plina si nu mai sunt locuri…Cine ar picat prost?

Leave a Reply