La ce bun Tuiterul?

Am dat, via Manafu, peste un interviu tare deştept despre capitalul de încredere şi de simpatie care se acumulează sau se pierde cu ajutorul reţelelor online. Tara Hunt a scris o carte, The Whuffie Factor, exact despre asta. Cel care i-a luat interviul este Tom Peters, un management guru pe care e posibil să-l ştiţi ca autor al BrandYou.

Am spicuit un pasaj interesant pentru cei care consideră Twitter-ul o ocupaţie inutilă. Ştiu pe cineva, nu spui cine, persoană importantă, care se întreba acum trei luni ce sens are să scrie pe Twitter că ia masa cu mine şi cu alţi prieteni şi pe cine ar interesa, în definitiv, aşa ceva. Acum două săptămâni şi-a făcut cont, scrie de cel puţin două ori pe zi, ba mai are şi un fel de cauză culturală pe care o promovează, semn că s-a lămurit din prima că Twitter-ul nu e chiar ce pare a fi.

Tara Hunt: I want to address the whole tweeting about your lunch thing. It’s how people often dismiss Twitter, just like they dismiss throwing sheep at friends on Facebook. It’s those little things that don’t seem to contribute to the core value of a social network or of the conversation that actually create ambient value. If you didn’t have all those banal details on Twitter, then the big quotes, the epiphanies, the huge stories of connection, would not be there either. These little conversational things, or throwing sheep, provide a lightweight way for everybody to get involved, to feel okay about starting to live their lives online.

Tom Peters: So I can talk about what I had for lunch because that’s not putting me in a vulnerable position. The easy accessibility of entry for newbies ties back to Mihaly Csikszentmihalyi. The way that he talks about flow [See the book Flow], there’s a lower barrier of entry with one little step to get over it. Once you accomplish that, you want to go on to the next stage. Twitter allows that through such things as tweeting about basic events like your lunch. Then you get more and more comfortable with what you’re sharing and get to a point where you’re really connecting with people.

Intraţi şi citiţi tot interviul dacă vreţi să vă lămuriţi ce sunt whuffie-urile şi cum le puteţi acumula.

Leave a Reply