Sunt la Webstock09. Bob Rapp, Communities Manager la Vodafone, a vorbit foarte fain despre social media. O privire lucidă şi multe întrebări despre etică şi responsabilitate:
The Internet doesn’t hurt. Because it’s virtual.
Really?
Apoi au urmat doi tipi de la Microsoft, un român şi un neamţ. Am apreciat că şi-au asumat percepţia proastă pe care Microsoft o are în continuare şi mi-a plăcut comparaţia cu Shrek (ogres are like onions, una dintre fazele mele preferate din film). Dar…
Ce a urmat n-a făcut decât să confirme că mai au mult până să modifice cu adevărat percepţia asta. Atunci când te lupţi cu o imagine nu tocmai flatantă – ceva între arrogant nerdiness şi geeky Mr Popular wannabe – te poţi sili să nu aduci la o conferinţă un vorbitor care pare personificarea acestei imagini.
Michael Koester a încercat să câştige bunăvoinţa publicului şi i-au ieşit câteva perle adorabile. O lecţie elementară de PR este să nu reiei percepţiile negative, cum ar fi:
Design is not particularly the first characteristic you connect with Microsoft.
Our internal applications are crap.
Şi poate nu-i cea mai bună idee să prezinţi ca exemplu de bună practică iPhone-ul:
Apple is very good at creating stellar user experience.
Spre final, Koester s-a scuzat că trebuie să ne arate şi slide-urile de marketing ale Microsoft:
So if you want to go and grab some early coffee, now it’s the time.
Ceea ce am şi făcut.